جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/دیدار مجمع نمایندگان طلاب با ایت الله اعرافی

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان، تاسوعا و عاشورا را راهی برای فتح الفتوح مشکلات برشمرد و گفت: باید با محور منطق و عقلانیت و هوشیاری کامل، امنیت و سلامت عزاداری های را رقم بزنیم و هرگز نباید اجازه دهیم که احساسات، افراط و تفریط جای منطق و عقلانیت را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه هیئت‌های حسینی نمونه بارز افراد اهل منطق، ولایت مدار و دین باوران عصر حاضر هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلی مبارزه با ویروس منحوس کرونا، کسانی که مقید به آداب و شئون اسلامی هستند و با حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان سر دوستی دارند، تبعیت از ایشان را بر خود لازم می‌دانند و ضرر رساندن به نفس را جایز نمی‌دانند.

وی افزود: به همین دلیل است که حسینیه‌ها و تکایا، همان گونه که نذر غذا و اطعام دارند، نذر ماسک، دستکش و وسایل ضد عفونی کننده را در سبد خود قرار داده‌اند و از این طریق هم به مبارزه با این بلا پرداخته‌اند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه مردم خدا محور و هئیت‌های حسینی فرمایشات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند، ابراز کرد: جامعه هئیت‌های حسینی با مراعات نمودن اصول بهداشتی در جهت درمان این بلای عالم‌گیر در تلاش هستند تا مرهمی بر زخم جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های جهادگر از حسینیه‌ها و مساجد به سمت بیمارستان‌ها و ضد عفونی کردن معابر گسیل شدند، گفت: در عزاداری نیز هئیت‌ها با رعایت تمام عیار وظیفه خود نسبت به کرونا، این مراسم را برگزار خواهند کرد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی با تاکید بر اینکه سلامتی و تندرستی مردم برای اهل بیت(ع) مهم است، عنوان کرد: این وظیفه شرعی ما است تا از منابع انسانی اسلام حفاظت کنیم و آن‌چرا که موجب ضرر رساندن به ایشان می‌شود را از آنها دور کنیم.

وی تصریح کرد: همان طور که ولایتمداران در تمامی صحنه‌ها همچون ستاره‌ای درخشیده‌اند، این بار نیز خواهیم دید که محرمی به یاد ماندنی همراه با منطق و عقلانیت را رقم خواهند زد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه دعوت به انسجام، وحدت، منطقت و عقلانیت از اهداف امام حسین(ع) است، گفت: اگر مرتکب تندروی شویم و با برداشت‌های غلط از دین هر کسی بخواهد قرائت مجزایی داشته باشد، قطعا این مسئله با اهداف حسینی سازگاری نداشته و نخواهد داشت.

وی، رسیدن به اهداف حسینی را، راه دستیابی به سعادت و فتح قله انسانیت و بندگی دانست و مطرح کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدانی مقیم قم از همه برگزارکنندگان مجالس حسینی عاجزانه درخواست دارد تا شور و شعور حسینی را با محوریت منطق و عقلانیت در مراسم‌های خود به نمایش بگذارند.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان، توسلات ایام تاسوعا و عاشورا را راهی برای گشودن مجدد راه کربلا و فتح الفتوح مشکلات برشمرد و عنوان کرد: باید با محور منطق و عقلانیت و هوشیاری کامل، امنیت و سلامت عزاداری های را رقم بزنیم و هرگز نباید اجازه دهیم که احساسات، افراط و تفریط جای منطق و عقلانیت را بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha