جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی - مدیر حوزه علمیه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراحل عزاداری محرم، گفت: هیئات مذهبی در تمامی مراحل باید افرادی را به عنوان مأمور کنترل و دقت در انجام دستورات ضروری پروتکل‌های بهداشتی بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به تأکیدات مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم امسال اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی و مردم ولایتمدار کاشان باید نظرات کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان در رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم را یک وظیفه شرعی تلقی کنند.

وی، با تأکید بر حذف بسیاری از مراسمات عزاداری مستحبی و مبتنی بر سلایق افراد، تصریح کرد: هیئات مذهبی باید از طولانی شدن مجالس، سینه زنی در همه مراسمات و پخش غذا که زمینه ازدحام جمعیت می شود پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه در مراسمات از شلوغ شدن مجالس به هر بهانه ای در فضاهای محدود باید جلوگیری شود، افزود: هیات مذهبی در ورودی مجالس باید عزاداران را ملزم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی باید در اولویت مراسم عزاداری و پذیرایی ها در ایام محرم قرار گیرد، بیان داشت: در مراسم ها باید تذکر جدی به عدم شرکت افراد آسیب پذیر یا زمینه دار در مجالس عزاداری داده شود و یا در صورت نیاز جداسازی مکان افراد آسیب زا یا آسیب پذیر را از دیگران جدا کنند.

وی، با تأکید بر کوتاه نمودن مراسم  ها در ایام محرم، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به دیگران با هماهنگی در شروع و اتمام مراسم از حضور افراد در چند مسجد جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه نذورات در قالب بسته های حمایتی باید بین نیازمندان توزیع شود، ادامه داد: بانیانی که اصرار به طبخ غذا دارند، به جای توزیع غذا در بین دسته‌جات عزاداری، غذاها را بسته‌بندی شده درب منازل نیازمندان منطقه خود توزیع کنند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی با دقت در انتخاب آشپز، از ورود افراد غیرمسئول به پذیرایی و آشپزخانه جلوگیری کنند، گفت: گرچه دقت جدی در این مسئله که عزاداری مستحب مؤکد است ولی حفظ جان مؤمنان و افراد در جامعه براساس دستورات اسلام واجب است.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان با تأکید بر نصب و تذکر دائم در مجالس نسبت به رعایت بهداشتی و قدردانی از تلاش های کادر درمانی در پیشگیری از ویروس کرونا، ابراز داشت: امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در کشور و جهان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha