جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیمه عزای صادق آل محمد در اهواز

حوزه/ در جلسه ستاد برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های ماه محرم، اعلام شد که مراسمات عزاداری در هویزه به‌صورت محدود و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه ستاد برنامه‌ریزی دهه اول محرم شهرستان هویزه، با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرماندار و اعضاء ستاد شهرستان هویزه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام برهانی، در خصوص اهمیت عزاداری ایام محرم، خدمت کردن در دستگاه امام حسین(ع) را توفیقی الهی برشمرد و گفت: از بارزترین مصادیق خدمت به سید الشهداء(ع) فراهم نمودن زمینه‌ای مناسب جهت برگزاری مجالس و مراسمات سوگواری آن حضرت می‌باشد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه با بیان اینکه در اندیشه اسلام ناب محمدی هیچ‌گونه دوگانگی و تضادی بین علم و دین وجود ندارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین فرارسیدن ایام عزاداری محرم و صفر و ضرورت باشکوه برگزار نمودن مراسمات و شعائر حسینی، نشست‌های متعددی میان سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و متخصصین و کارشناسان حوزه درمان و سلامت صورت گرفته که نتیجه آن یک دستورالعمل کامل از پروتکل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم و صفر است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در صورت رعایت دقیق این پروتکل‌ها در ظل عنایت ویژه حضرت سید الشهداء(ع) شاهد هیچ‌گونه آسیب و چالش خاصی در برگزاری مراسمات نباشیم.

همچنین در ادامه این جلسه، دکتر عفری، فرماندار هویزه، پس از شنیدن دیدگاه‌های اعضای ستاد, به جمع‌بندی آن‌ها پرداخت و اظهارداشت: ایجاد محدودیت در برگزاری مجالس امام حسین(ع) برای همگان سخت و تأثر آور است، اما برای حفظ سلامتی مردم راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدود کردن برخی برنامه‌ها و مراسمات عزاداری نخواهیم داشت.

در پایان این جلسه دبیر ستاد برنامه‌ریزی محرم به ذکر اهم مصوبات مطرح شده در ستاد شئون فرهنگی شهرستان هویزه طبق دستورالعمل صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای تأمین شهرستان هویزه پرداخت و بر همکاری جدی و نظارت دقیق اعضاء ستاد  تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha