پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر این‌که فلسفه عزاداری اباعبدالله، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان است، گفت: وظیفه شرعی همه مردم در شرایطی که دشمنان می‌خواهند مقاومت و استقامت ملت ایران را بشکنند، با برگزاری هر با شکوه‌تر و همراه با معرفت عزاداری امام حسین علیه‌السلام، دشمن را نا امید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین قریشی امروز در برنامه پیام جمعه با تاکید بر این‌که مواظبت از رعایت موازین بهداشتی توسط مردم در هیئات وظیفه مسئولین هیئات مذهبی است، اظهار داشت: بر همه لازم و وظیفه است که در ضمن رعایت تمامی آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را با عظمت برگزار کنند چرا که دهه محرم ایام بسیار مهمی در حفظ و نشر دین اسلام است.

وی ادامه داد: مسئولین هیئات و دسته‌های عزاداری باید با دقت تمامی موازین بهداشتی را در هیئت‌ها رعایت کنند و مواظب باشند که موازین بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

امام جمعه ارومیه، فلسفه عزاداری اباعبدالله(ع)، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: فلسفه مهم عزاداری امام حسین(ع) استقامت و مقاومت در برابر دشمنان است، لذا وظیفه شرعی همه مردم در شرایطی که دشمنان می‌خواهند مقاومت و استقامت ملت ایران را بشکنند با برگزاری هر با شکوه‌تر و همراه با معرفت عزاداری امام حسین علیه‌السلام، دشمنان را نا امید کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر این‌که به دلیل برگزاری عزاداری در فضای باز هیئات طوری عمل کنند که موجب اذیت همسایه‌ها نشوند، بیان داشت: در مجالسی که براساس اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا در بیرون از مساجد و در فضای باز برگزار خواهد شد برنامه‌ها را طوری هماهنگ کنند که موجب آزار و اذیت همسایه‌ها نشود و حتماً برنامه سخنرانی قبل از عزاداری انجام گیرد چرا که با وجود اهمیت سینه زنی و عزاداری مهم‌ترین مسئله بیان فلسفه قیام امام حسین و معارف دین است.

وی افزود: به خاطر محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده است، برای نشان دادن جلوه عزاداری در شهرها، روستاها و محلات بهتر است با پرچم‌های عزا دیوارهای خود را بپوشانیم تا همه بدانند که این شهر یا روستا محل زندگی عاشقان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد:  باید ادب و معرفت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) رعایت شود و عزاداران به گونه‌ای رفتار کنند که اگر ائمه اطهار (ع) در آن مجالس حضور داشتند از عزاداران امام حسین راضی باشند.

وی به ضرورت انتخاب نوحه‌های دارای سند و مفاهیم انقلابی توسط مادحین اشاره کرد و گفت: مادحین نسبت به انتخاب نوحه‌های دارای سند توجه بیشتری داشته و مضامین و مفاهیم نوحه‌های خود را از مفاهیم انقلابی انتخاب کنند تا مداحی‌ها در شأن حضرت اباعبدالله باشد.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: مردم در مسئله پخش نذورات به آئین نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داشته باشند و نذورات خود را به صورت جیره خشک و نقدی به فقرا پرداخته کنند و در این مسئله ب گونه‌ای عمل کنند که اصل مسئله نذورات همانند سال‌های گذشته ادامه داشته باشد و فقط نحوه آن بصورت جیره خشک یا پرداخت پول نقد به فقرا باشد.

انتهای انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha