پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید جلال رضوی مهر و شهید همدانی

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: شهید همدانی به مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه عشق می‌ورزید و تمام رفتار، گفتار و مواضعش منطبق بر مطالبات رهبری بود.  

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه سردار شهید حاج حسین همدانی هم دارای بعد جاذبه هم بعد دافعه بود، اظهار داشت: رفتار این شهید والامقام منطبق بر، اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم بود.

وی با تاکید بر اینکه ایشان قبل از سخن، عملا تابع ولایت بود، گفت: مهربانی و دستگیری به موقع از نیازمندان، تدبیر در میدان جنگ و فرماندهی، شجاعت، درایت و صلابت از جمله خصوصیت‌های شهید همدانی بود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه شهید همدانی از جنس صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی بود، خاطر نشان کرد: ارتباط شهید همدانی با قرآن، دعا و اهتمام به نماز اول وقت، حتی در میدان نبرد، ایشان را از جمله نوادر یک نظامی در بعد رفتاری معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حاج حسین همدانی، مایه افتخار لشکر حضرت رسول(ص)، لشکر انصارالحسین(ع)، لشکر قدس و جبهه‌های غرب و جنوب است، مطرح کرد: قرارگاه ثارالله هرگز تدبیر این مدیر بحران‌ها را که با معنویت و خلوص پیگیر مسائل مختلف می‌شد را فراموش نخواهد کرد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی به تشریح اقدامات شهید همدانی در ایام فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: هرگز فراموش نخواهیم کرد که شهید همدانی با کور کردن چشم فتنه، همچون خاری در چشم دشمنان نظام، انقلاب و ولایت، فتنه انگیزان را به زمین منکوب کرد.

وی با با بیان اینکه شهید همدانی نقاب را از چهره دشمنان در تظاهرات و اردو کشی‌ها به پایین کشید، عنوان کرد: حبیب سپاه با ایستادگی و مقاومت اجازه نداد تا از آن سوی مرزها، مغزهای عده‌ای ساده لوح در اختیار دشمن قرار گیرد.
 

شهید همدانی با فعالیت شبانه روزی در فتنه ۸۸، آسایش را برای مردم تهران رقم زد

این همرزم شهید همدانی افزود: شهید همدانی با روشنگری و فعالیت شبانه روزی توانست آسایش و آرامش را برای مردم تهران رقم بزند و با صبر و حوصله، پرده تزویر از رخسار منافقین و نفوذی‌ها پایین بکشد.

وی با اشاره به رشادت‌هایی که شهید همدانی در سوریه داشت خاطر نشان کرد: حبیب سپاه اسلام با ایجاد حشد الشعبی در سوریه، توانست در مقابل قبیله آدمکش تکفیری با مقاومت خود خاطرات فراوانی را به یادگار بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه حاج حسین همدانی نسبت به برگزاری یادواره شهدا بسیار مقید بود و راه شهدا را چون پرچمی برای مشخص کردن مسیر مبارزه با کفر می دانست، گفت: فردای روزی که شهید همدانی در سوریه به شهادت رسید قرار بود تا در کنگره شهدای اراک حضور پیدا کند، اما خود جزیی از این کنگره و شهدایی شد که خداوند به خاطر اخلاص آنها نه در ایران اسلامی که در هر کجای عالم که محور مقاومت تشکیل شده، نامشان زنده است.

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید همدانی در همدان، یادآور شد: تشییع با شکوه شهید همدانی و پیام بلند رهبر معظم انقلاب برای حبیب سپاه اسلام، جزئی از خاطرات به یاد ماندنی در اذهان مردم ولایتمدار استان همدان شد.

هرگز لحظه ای که پیکر شهید همدانی را دورن قبر قرار دادم فراموش نخواهم کرد

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی ادامه داد: هرگز لحظه‌ای که آن پیکر نورانی را با دست‌های خود درون قبر قرار دادم و کفن از رخسار او بازنمودم را فراموش نخواهم کرد، لحظه‌ای که دیدگان هر عاشق نظام اسلامی را به خود معطوف می‌نمود.

وی با تاکید بر اینکه خون شهدا زمینه ساز انسجام، وحدت و یکپارچگی دل‌ها است، اظهار کرد: تشییع پیکر شهید همدانی تجلی حضور همه سلایق، گروه‌ها و انسان‌های عاشق اعتلای اسلام بود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نظام اسلامی را وامدار همه شهیدان عالم اسلام برشمرد و بیان کرد: بینش و بصیرت شهید همدانی، بینش و بصیرت بازیافته از چشمه معنویت همراه با بصیرت بود که می‌تواند به عنوان چراغ راهی برای دوستان انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یاد شهدا برکاتی را برای نسل‌های آینده در برخواهد داشت، عنوان کرد: باید از این شهید والامقام با عظمت و بزرگی یاد شود و با تشکیل جمع‌های فرهنگی و عملی با قلم و بیان، خصوصیات ایشان در جامعه تبیین شود.

این همرزم شهید همدانی در پایان با تاکید بر ولایت مداری شهید همدانی، مطرح کرد: شهید همدانی به مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه عشق می‌ورزید و تمام رفتار، گفتار و مواضعش منطبق بر مطالبات رهبری بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رامین بختیاری IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    درود بر شهید همدانی