پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شهید همدانی شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از حاج قاسم بود، گفت: تنها فرمانده‌ای که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد، شهید همدانی است و این نشان از لیاقت و درایت این فرمانده همدانی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی، در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، ضمن گرامیداشت اربعین امام حسین(ع) به تقارن این روز با سالگرد شهید همدانی اشاره کرد و اظهار داشت: سالروز شهادت یکی از بهترین مدافعان حرم زینب(س) مصادف با شب اربعین سید الشهدا(ع) شده، آن هم در شهر همدان، شهری که دارالمجاهدین و  دارالمومنین است.

وی همدان را شهر رزمندگان و علمای بزرگی عنوان کرد و گفت: استان همدان به قدمت ایران دارای سابقه است و در هیچ کجای تاریخ ایران حایی نیست که نام همدان وجود نداشت و از آن به نیکی یاد نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطراتی از دیدار با رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در زمان جنگ برای انجام قیامی نیاز به حضور رزمندگان از سراسر کشور داشتیم و زمانی که از استان همدان ۱۰ لشکر را درخواست کردیم با جمعیتی مواجه شدیم که هر چه با خودروی برای سان دیدن حرکت می کردیم، انتهایی نداشت، جمعتی که پس از پخش فیلم آن، هم امید بزرگی در کشور ایجاد شد و هم وحشت عظیمی برای دشمنان ایجاد کرد.

وی با اشاره به تقدیم ۱۶ شهید مدافع حرم از استان همدان، مطرح کرد: این کاروان عظیم شهدا و این افتخارات استان همدان، نشان دهنده پدیده جدیدی در زندگی ملت ایران است؛  پدیده ای که شهادت طلبی، صداقت و ایمان نام دارد.

سردار رضایی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی ۱۰۰ سال پیش رخ می داد، قطعا به ضعف‌های گذشته کشیده می شدیم، گفت: ولایت چیزی بود که روحیه رزمندگان ما را در دوران دفاع مقدس احیا کرد، و این تفاوت را در نحوه برخورد رزمندگان ما ایجاد کرد.

وی با اشاره به ولایت مداری شهید همدانی، عنوان کرد: آشنایی بنده با شهید همدانی از دوران دفاع مقدس و از عملیات فتح المبین شروع شد، عملیاتی که از آن به سومین عملیات موفق ایران یاد می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گلایه از برخی صحبت ها و شبهات در خصوص فرماندهی جنگ، ابراز داشت: در جواب کسانی که می‌گویند فرماندهان نظامی، دوران جنگ را خوب مدیریت نکردند باید بگوییم گه اگر این حرف را در سال اول جنگ مطرح می کردند، شاید به سختی امکان داشت آن را قبول کنیم، اما از سال دوم به بعد فرماندهان نظامی ارتش و سپاه در کنار یکدیگر به موفقیت های خوبی دست پیدا کردند و این سرآغازی برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه این فرماندهان جوان همگی به قهرمانان بزرگی همچون شهید همدانی تبدیل شدند، خاطر نشان کرد: در عملیات بیت المقدس که آزادسازی خرمشهر در آن رخ داد، بنده به شهید همدانی گفتم تا تیپ انصار را از استان همدان تاسیس کند و ایشان نیز اولین تیپ را ایجاد کردند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه بعد از مشاهده توان و ظرفیت شهید همدانی ایشان را به استان گیلان اعزام کردیم، بیان کرد: شاید تنها فرمانده‌ای که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد، شهید همدانی است و این نشان از لیاقت و درایت این فرمانده همدانی داشت.

وی به تشریح فعالیت های شهید همدانی در دفاع از حرم پرداخت و مطرح کرد: ایشان در اواخر عمرشان نیز بازهم وارد صحنه دفاع شدند و این بار در دفاع از حرم با همان جدیت و توان ورود کردند، تا جایی که شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از حاج قاسم سلیمانی را باید شهید همدانی بدانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای ما کار بزرگی را انجام دادند و برای اولین بار با وجود این فرماندهان و رزمندگان، ایران توانست روی پای خود بایستد، گفت: اکنون با هر غلطی که از سوی آمریکا سر می زند، نتیجه اش خوردن یک سیلی محکم است و این اتفاق ناشی از وجود ولایت وتوجه به ولایت است.

وی تصریح کرد: تفسیر ناب ولایت را در چهره شهید همدانی و وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی می توان دید، تفسیری که تاکید بر جریان داشتن ولایت در زندگی ما دارد.

سردار رضایی وحدت و با هم بودن را شعبه ای از ولایت برشمرد و گفت: اگر به دین خدا عمل کنیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، هیچ دلیلی برای ایجاد تورم و رکود وجود ندارد، و لذا اگر ما مثل شهدا با هم باشیم در این کشور چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه امروز پس از آنکه باز هم شیوع کرونا اوج گرفته است، باید ببینیم خلاء کجاست، مطرج کرد: اگر همه ارگان ها دور هم جمع شوند و به یکدیگر اعتماد کنند، نباید شاهد موج سوم کرونا در کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha