جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان گفت: با مشاهده استقبال کم نمایندگان از کمیسیون فرهنگی مجلس، باید علت آن را از نمایندگانی که داعیه پیروی از اهداف امام(ره)، انقلاب و حضرت آقا را در کارنامه خود ارائه می‌دهند، پرس و جو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دارای ماهیت فرهنگی است، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب اولین درخواست خود از مجلس یازدهم را پرداختن به بعد فرهنگی جامعه اعلام می‌کنند به معنای اهمیت بالای این موضوع است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه نتیجه اصلاح فرهنگ در جامعه، حل مشکلات داخلی و خارجی در عرصه‌های دیگر خواهد بود، گفت: با مشاهده استقبال کم نمایندگان از کمیسیون فرهنگی مجلس، باید علت آن را از نمایندگانی که داعیه پیروی از اهداف امام(ره)، انقلاب و حضرت آقا را در کارنامه خود ارائه می‌دهند، پرس و جو کرد.

وی، فرهنگ را اکسیژن جامعه دانست و مطرح کرد: قطعا ساز و کار فرهنگی یک شبه رقم نمی‌خورد، چرا که فرهنگ دارای مؤلفه‌های گوناگونی است که با چیدمان این مؤلفه‌ها در کنار یکدیگر به نتیجه مورد نظر دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر افزود: این فرهنگ است که با تقویت ایمان و روحیه جهادی، حسین فهمیده‌ها را برای نبرد علیه دشمن اسلام تربیت می‌کند و حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک مکتب زنده که در پرتو ولی فقیه به وجود آمده را در جهان نمایان می‌سازد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با تأکید بر اینکه فرهنگ باید در دستور کار مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس یازدهم قرار بگیرد، گفت: مهندسی فرهنگ اسلامی، می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف و جامعه‌ای با نشاط اجتماعی، همراه با گام‌های استوار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا در مسیر فرهنگ اسلام بر زمین ریخته شد، ابراز کرد: شهدای ما در مسیر احیای فرهنگ اسلام جان عزیز خود را اهدا کردند و لذا اگر امروز می‌خواهیم پاسدار خون شهیدان باشیم، باید در عمل، پاسدار فرهنگ اسلام باشیم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی با بیان اینکه اگر فرهنگ کشور مورد هجوم و نفوذ دشمن قرار گیرد و فرهنگ وارداتی بر مردم تحمیل شود، سقوط ارزش‌های ملت را شاهد خواهیم بود، گفت: فرهنگ اسلام برگرفته از اسلام ناب و خط سرخ محمد(ص) و آل محمد(ص) و همان فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است.

وی با بیان اینکه فرهنگ قبل از تولد با شخصیت یک انسان عجین شده و بعد از تولد در محیط، خانواده و مدرسه نقش خواهد گرفت، مطرح کرد: اگر فرهنگ ما، فرهنگ اصلاح شده‌ای بود، امروز شاهد به یغما بردن بیت المال توسط افرادی که خود را ظاهرالصلاح جا زده‌اند نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر فرهنگ سازی را یک ارزش در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: بالاترین فرهنگ، فرهنگ دین مداری و ولایتمداری است که از امام(ره) برای ما به یادگار مانده است و امیدواریم کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای تامین استان‌ها و شورای‌های اداری، مسئله فرهنگ را جدی بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha