چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد خراسانی زاده

حوزه/ خراسانی زاده گفت: اگر فضای مجازی و انقلاب اسلامی را دو بستر ایجاد تمدّن نوین اسلامی بدانیم، باید این فرصت های تاریخیِ بی نظیر را مغتنم شماریم و به خوبی از آن های بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمّد خراسانی زاده در مراسم تودیع و معارفه مسئول مرکز فضای مجازی سراج استان قم، که  امروز سه شنبه، 17 تیرماه در محل دفتر این مرکز برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیر سابق و آزروی موفقیت برای مدیر جدید مرکز سراج قم، گفت: یک اتفاقی در دوره فعلی انقلاب اسلامی داریم، آنچنان که باید برای ما محسوس نیست، و آن این است که چهره های جوان انقلابی دارای فکر، ایده و نظر در زمینه های مختلف رشد کرده اند. هرکدام از این جوانان، صاحب نظران قوی و پرمغزی در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی مختلف هستند.

معاون سازماندهی و آموزش استان های سازمان فضای مجازی سراج، افزود: در هیچ یک از ادوار تاریخ، چه قبل از انقلاب و چه بعداز انقلاب به این تعداد، نیروی انسانی خوش فکر و جوان با محوریت اندیشه های اسلامی نداشته ایم.

خراسانی زاده، با اشاره به اهمیت فرهنگ و سبک زندگی به عنوان دو شاخص مهم در تمدن سازی، گفت: دو اتفاق مهم تمدنی در تمام اعصار داشته و داریم که شامل «فرهنگ» و «سبک زندگی» است. این دو محور تمدنی، نیازمند ابزارهایی است.

وی بیان داشت: یکی از اصلی ترین ابزارهای محقق شدن این دو محور، رسانه است. در جریان تمدّن اسلامی، ارتباطات افزایش یافته و از این هم بیشتر خواهد شد. اگر فضای مجازی و انقلاب اسلامی را دو بستر ایجاد تمدّن نوین اسلامی بدانیم، باید این فرصت های تاریخیِ بی نظیر را مغتنم شماریم و به خوبی از آن های بهره ببریم.

خراسانی زاده، اظهار داشت: تدوین نظامات فضای مجازی یکی از مطالبات جدی از شورای عالی فضای مجازی است که متأسفانه هنوز این تدوین صورت نگرفته است.

در پایان، معاون سازماندهی و آموزش استان های سازمان فضای مجازی سراج، خاطرنشان کرد: امروز در نهادها و سازمان های خصوصی و مردمی مرتبط با فضای مجازی، در لایه های مختلف اعم از کاربر و محتوا، کارهای خوبی صورت گرفته است و از دولت خواستاریم به این کارها توجه ویژه ای داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha