پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري تنكابن

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن گفت: بی‌تردید نقش خانواده در پروسه ایجاد جامعه سالم، یک نقش بی‌بدیل و تأثیر حجاب و پوشش اسلامی در سلامت و استمرار پیوند خانوادگی، غیرقابل‌انکار است؛ همچنین در مقابل آن، برهنگی و بدحجابی سمّ کشنده نظم و پیوند موجود در نهاد خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم مینویی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در جمع دانش آموزان و بانوان در سالن همایش کمیته امداد شهرستان عباس‌آباد، بیان کرد: کشور به‌منظور حفظ تعادل اجتماع از نظر امنیت و آرامش روانی، نیاز به فرهنگ‌سازی در مورد ارزش حجاب و عفاف در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه بانوان دارد.

وی با اشاره به فواید و ره‌آورد عفاف، گفت: یکی از مقدس‌ترین نهادهای اجتماعی که بشر تا حال به خود دیده، نهاد خانواده است که حفظ حجاب و عفاف در جامعه سبب حفاظت و استحکام بنیان آن می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن ادامه داد: بی‌تردید نقش خانواده در پروسه ایجاد جامعه سالم، یک نقش بی‌بدیل و تأثیر حجاب و پوشش اسلامی در سلامت و استمرار پیوند خانوادگی، غیرقابل‌انکار است؛ همچنین در مقابل آن، برهنگی و بدحجابی سمّ کشنده نظم و پیوند موجود در نهاد خانواده است.

مینویی با اشاره به گزارش آمارها در خصوص طلاق، اعلام کرد: مستندات در این زمینه نشان می‌دهد که با افزایش بی‌حجابی در جهان، طلاق و ازهم‌گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا بالا رفته است، زیرا «هر چه دیده بیند، دل کند یاد» و اگر دل در مقوله هوس‌ها، سرکش شود، معضل و مشکل در جامعه به دنبال دارد، اما در محیطی که «حجاب» حاکم است، شرایط و قوانین دیگر اسلامی رعایت، قداست پیمان زناشویی حفظ‌شده و خانواده‌ها متلاشی نخواهند شد.

وی خطاب به بانوان بیان کرد: آیا ارزش خشت و گل، نفت خام، طلا و ... از ارزش یک بانوی مسلمان بیشتر است؟ چه طور از تمام موارد فوق حفاظت می‌شود، ولی در مورد زنان این اعتقاد در برخی افراد وجود ندارد، لذا بانوان مسلمان با توجه به دارا بودن لطافت روح و جسم ‌که شاهکار خلقت پروردگار است، همچون مرواریدی نیاز به پوشش دارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن خاطرنشان کرد: ارزش زن مسلمان به حفظ حجابش است، زیرا زن به‌عنوان یک مربی در جامعه می‌تواند انسان‌ساز باشد؛ به همین خاطر باید از خود مراقبت کرده تا اثرگذار باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha