جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر، كرسي آزاد انديشي

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: ورود طلاب حوزه‌های علمیه به صحنه مبارزه و شکست ویروس کرونا، سبب ایجاد آرامش در جامعه و تبدیل این بحران به فرصت خدمت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، کرسی آزاداندیشی با موضوع «حوزه‌های علمیه و توفیقات مدیریت جهادی در مواجهه با کرونا» با حضور خانم غلامرضایی استاد ارائه‌دهنده، خانم قاسم پور استاد منتقد و خانم شریفی استاد داور در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر برگزار شد.

خانم راحله غلامرضایی، استاد ارائه دهنده در این نشست بیان کرد: ویروس کرونا یک بلای جهانی است که مقابله با این شرایط بحرانی و غیرعادی، کار جهادی می‌طلبد.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بسیجیان جهادی هستند که در صحنه‌های مختلف بدون هیچ چشم‌داشتی وارد میدان عمل می‌شوند؛ لذا در مقابله با بیماری کرونا نیز خواهران طلبه همدوش با سایر اقشار مردم در تهیه گان، ماسک، غذا و ... جهادی عمل کردند که این امر چیزی جز توفیق الهی نیست.

غلامرضایی در پاسخ به سؤال استاد منتقد مبنی بر این‌که چه ضرورتی است حوزه علمیه وارد این عرصه‌ها شود و آیا وجوب شرعی بر آن‌ها حاصل‌شده بود و یا از باب امر به‌ معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: در سوره صف آیه ۱۰، خداوند متعال می‌فرمایند «یا ایها الذین امنوا هل ادلکم علی تجره تنجیکم من عذاب الیم»؛ و حوزه‌های علمیه در رأس کسانی هستند که ایمان آورده‌اند؛ بنابراین در جایی که امنیت و سلامت مردم ما مورد تهدید واقع‌ شده است، جدی‌تر و قوی‌تر با جان و مال وارد عرصه خدمت شده و پاسخگوی شبهاتی وارده در این زمینه هستند.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر در ادامه بحث در پاسخ به این شبهه استاد منتقد که حوزه‌ها چقدر در حرکت جهادی مقابله با کرونا و در کم کردن استرس و کنترل این قضیه مثمرثمر بوده‌اند، بیان کرد: ورود حوزه‌های علمیه به صحنه مبارزه و شکست ویروس کرونا، سبب ایجاد آرامش در جامعه شد و در کنار آن، همکاری خوب طلاب به‌عنوان سربازان ولایی در طرح راهبردی رزمایش مواسات تبدیل این بحران به فرصت شد.

خانم شریفی، استاد داور این کرسی ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده، اعلام کرد: از آنجایی‌که دشمن نسبت به‌ نظام اسلامی ایران به‌ خصوص پیشروی و صدور انقلاب اسلامی حساسیت ویژه‌ای دارد؛ لذا هر گونه طراحی عملیاتی از سوی دشمن در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و یا سلامتی باید به‌ خوبی بررسی و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: دایره گستره آیه «و أعِدّوا لَهُم ما استَطَعتم من القوة» باید در همه ظرفیت‌های علمی اجرایی نظام اعم از دولتی و مردمی توسعه پیدا کند تا آمادگی مقابله با تمام تهدیدهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • FR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    کرونا هم شده .... :)