جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: گرانی سرسام آور در بازار مسکن، ارز، خودرو و حتی در میزان اجاره‌بها در استان مشکلی است که مسئولان باید ورود جدی برای حل آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تقدیر از خدمات جهادی مردم و انسجام آنها در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: با وجود گذشته چندین ماه هنوز با این مشکل روبرو هستیم و نیازمند همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات در عروسی و عزا هستیم.

وی، خواستار مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در مصرف از سوی مردم شد و گفت: میزان سرانه مصرف آب و برق در جامعه بسیار زیاد است و لذا اصلاح الگوی مصرف در بین مردم و ادارات بسیار ضروری است.

امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه از عملکرد این قوه در برخورد با مفاسد تقدیر کرد و گفت: برخوردهای قاطعی که با مفاسد صورت می‌گیرد برای جامعه بسیار امیدوارکننده است.

وی تاکید کرد: برخورد قوه قضائیه با افرادی که اهل فساد و رانت خواری هستند باید آنچنان جدی و قاطع باشد که هیچ مسئولی حتی جرات فکر کردن به انجام فساد را هم نکند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خواستار حفظ کرامت مردم در دادگاه‌ها شد و مطرح کرد: قضات و پرسنل قوه قضاییه و دادگستری‌ها باید با احترام با مردم برخورد کنند و حتی اگر آن فرد متهم هم باشد، حق برخورد تند با او را نداریم.

وی در ادامه نسبت به وضعیت سرسام آور گرانی در کشور و استان همدان واکنش نشان داد و عنوان کرد: وجود این گرانی‌ها نگرانی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: گرانی در بازار مسکن، ارز، خودرو و حتی در میزان اجاره‌بها در استان، مشکلی است که مسئولان باید ورود جدی برای حل آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مسئولان ورودهایی برای رفع مشکلات داشته‌اند، اظهار داشت: آنچه می تواند مشکلات را حل کند یک مدیریت قوی‌ و جهادی است، چرا که نتیجه کوتاهی یک مسئول بروز مشکلاتی خواهد بود که امروز در جامعه با آن مواجهیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: همه مسئولان باید جوابگوی عملکرد خود باشند و بدانند که در نزد خداوند باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها به صورت جدی‌تر انجام شود، بیان کرد: انتظار مردم به متعادل شدن بازار و ثبات آن، انتظار درستی است و امیدواریم تا مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و تحقق انتظارات مردم به کار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم هم باید انصاف و اخلاق را در جامعه رعایت کنند، گفت: مردم ما به نوع دوستی مشهور هستند و نمونه آن را در رزمایش مومنانه به نمایش گذاشتند، بنابراین در شرایط فعلی جامعه نیازمند آن هستیم که مردم نیز به یکدیگر رحم کنند.

وی در پایان خطبه دوم خود با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای تحقق اهداف استکباری این کشور است، مطرح کرد: لیست فراوانی از اقدامات خلاف حقوق بشر توسط آمریکا چه در رابطه با ملت خود و چه با دیگر کشورها وجود دارد و لذا باید گفت دم زدن یک دولتمرد آمریکایی از حقوق بشر موضوعی خجالت آور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha