سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به انتظارات مردم از مجلس یازدهم، گفت: اگر مجلس نظارت تام و دقیق بر اجرای قوانین داشته باشد می تواند انتظارات مردم را برآورده کند که در راس انتظارات موضوع معیشت و اشتغال است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه نوع انتخاب های مردم نسبت به نمایندگان مجلس در دور یازدهم نشانگر انتظارهایی از آنان است، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نشان داد که انتظارات مردم از مجلس دهم برآورده نشده بود.

معیشت و اشتغال جوانان؛ دو مشکل اساسی کشور

وی با تاکید بر اینکه مجلس دهم موفق و کار آمد نبود، اضافه کرد: موضوع معیشت و اشتغال جوانان از جمله مشکلاتی بود که نشان از ناکارآمدی مجلس دهم داشت. اگر آن صفاتی که مد نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری در مجلس وجود داشت باشد، آنگاه مجلس می تواند با تسهیل کردن قوانین مورد نیاز مشکلات مردم را برطرف کند.

مجلس انتظارات مردم را برآورده کند

 دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: اگر مجلس نظارت تام و دقیق بر اجرای قوانین داشته باشد می تواند انتظارات مردم را برآورده کند که در راس انتظارات موضوع معیشت و اشتغال است.

وی به اجرای قوانین مجلس در موضوع تحریم ها اشاره کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی باید با مصوبات و قوانینی که وضع می کند بتواند به گونه ای عمل کند که تحریم ها را از درون بشکند نه اینکه دچار خود تحریمی شویم.

مجلس دهم مجلسِ مورد انتظار نبود

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مجلس دهم را مجلسِ مورد انتظار ندانست و خاطرنشان کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری در این دوران نبود، معلوم نمی شد کشور به کدام سو می رفت؛ مجلس دهم مجلسِ مورد انتظار نبود، مجلسی که نتواند عدالت را گسترش دهد نمی تواند کارآمد باشد.

وی با بیان اینکه لازمه کارآمدی مجلس، نظم نمایندگان است، مطرح کرد: اگر نماینده ای رای می آورد باید در جلسات مجلس حضور پیدا کند که متاسفانه در مجلس دهم برخی نمایندگان حضور منظمی در جلسات نداشتند، البته نه اینکه در دوره های گذشته اینگونه نبوده است، اما بروز این مسئله در مجلس دهم بیشتر بود.

نمایندگان به فکر منافع گروه و شخص خود باشند

دبیر جامعه روحانیت شیراز افزود: هنگامی که نمایندگان با یکدیگر همراه باشند می توانند به نحو مطلوبی وظیفه نظارت و قانونگذاری را انجام دهند، اما هنگامی که هر یک از نمایندگان به فکر منافع گروه و شخص خود باشند نمی توانند به مسائل اصلی کشور فکر کنند.

وی به انتظار علما و روحانیون فارس از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: در نخستین جلسه با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار گردید، بیان شد که منافع استان باید به صورت کلان دیده شود، همچنین نباید به استان به صورت جزیره ای نگاه کرد.

با منیت به جایی نمی رسیم

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان گفت: امیدواریم عدم حضور نمایندگان فارس در جایگاه هیئت رئیسه تلنگری باشد. هر وقت منیتی در کار آمد همین موضوع وجود خواهد داشت و به مسائل مطلوب نخواهیم رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha