چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام خادمی گفت: اقدامات نژادپرستانه غرب، نتیجه اداره جوامع آن‌ها به شیوه صهیونیستی و محکوم به اضمحلال و فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن محکوم نمودن اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا در پی قتل جورج فلویید، اظهار کرد: آن‌گونه که از آیه شریفه «و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا» برداشت می‌شود، اختلاف در زبان، مذهب و رنگ پوست انسان‌ها نباید مایه اختلاف و فخرفروشی و خودبرتربینی شود؛ بلکه معیار برتری از نظر اسلام «داشتن تقوای الهی» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: سیاستمداران آمریکایی به‌طور آشکار و واضح در مورد سیاست‌های داخلی و خارجی به مردم خود و دیگر جوامع دروغ می‌گویند تا به اهداف شومشان برسند و با همین حربه زمینه‌های تباهی اخلاقی را در بین مردم رواج داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که صهیونیسم خطر بزرگی برای کل بشریت است، خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی دستخوش تصرفات و تفکرات صهیونیست‌ها هستند و اختلافات اخیری که در کشور آمریکا در حال رقم خوردن است نتیجه صهیونیسم پروری و دوری از مردم‌سالاری و شایسته‌سالاری است و تاریخ نشان داده است که این نوع حکومت‌داری محکوم به شکست و فروپاشی است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در چندساله اخیر آمریکا و هم‌دستانش در اروپا و خاورمیانه اقدام به ایجاد فتنه در کشورهای منطقه به‌ویژه، بحرین، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه کردند ولی اکنون خود آمریکا با بی‌تدبیری و اقدامات نژادپرستانه دچار مشکل شده است.

وی تأکید کرد: چگونه کشوری می‌تواند ادعای ابرقدرت بودن و حاکمیت برکل جهان را داشته باشد، درحالی‌که نمی‌تواند از پس رفع مشکلات جامعه خود برآید و چگونه کشوری می‌تواند این ادعای دروغین را به یدک بکشد درحالی‌که افراد بی‌گناه، بدون هیچ جرمی و تنها به دلیل داشتن رنگ پوستشان در آن کشور جایی ندارند و هرچند وقت یک‌بار به‌وسیله پلیس کشته می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: جامعه آمریکا با اقدامات نژادپرستانه و سرکوبگرانه‌ای که در پیش‌گرفته است، در حال دست‌وپا زدن در منجلاب تباهی و فروپاشی است و ان‌شاءالله طبق وعده الهی به‌زودی شاهد برچیده شدن ظلم و استبداد و برپایی عدل و داد در کل دنیاخواهیم بود.

گفتنی است، چندی پیش کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست به نام جورج فلویید به دست پلیس آمریکا باعث اعتراضات گسترده‌ای در بسیاری از شهرهای آمریکا شد که در ادامه به خشونت کشیده شد؛ معترضان درخواست اجرای عدالت توسط دولت و پلیس آمریکا را دارند و می‌خواهند به اقدامات تبعیض گرایانه علیه سیاه‌پوستان توسط نیروهای پلیس که در ایالات‌متحده همیشه وجود داشته پایان داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha