جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ حجت‌الاسلام خادمی گفت: همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز ملی تبلیغ، چهره های شاخص حوزه تبلیغ دین در استان خراسان شمالی تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگویی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون برخورد مردم با مبلغان دینی با احترام و قداست خاصی همراه بوده و همین امر مسئولیت آن‌ها را بیشتر کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا»، افزود: در طول زمان هر کس که بتواند برای تبلیغ دین مبین اسلام سرمایه‌گذاری کند، مصداق این آیه شریفه قرار دارد و این فرد در هر لباس و منصبی که باشد می‌تواند به‌عنوان مبلغ دینی شناخته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است شخصی در روستا و یا یک محله تنها با اذان گفتن به اشاعه فرهنگ دین اسلام اقدام کند و یا فردی با علم و دانش و یا مال خود این کار را انجام دهد که همه این افراد را می‌توان به‌عنوان مبلغ دین اسلام شناخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری همایش متمرکز در استان وجود ندارد اما ضمن دیدار با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، از فعالان حوزه تبلیغ دین تقدیر می‌کنیم.

وی تقدیر از فعالان فرهنگی و آموزشی در حوزه دین را دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: این تقدیر در تمام شهرستان‌ها به‌صورت هم‌زمان در نماز جمعه اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام خادمی بیان کرد: صداوسیمای استان نیز درزمینهٔ تکریم و تبلیغ دین و فعالان دینی در تمام برنامه‌ها فعال خواهد بود همچنین از خطبای دینی نیم‌قرن اخیر استان تجلیل و سرکشی به عمل می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در انتها سخنان خود خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی مبلغان و تشکل‌های دینی از ابتدای انقلاب تاکنون در مسیر خدمت به جامعه همواره پابه‌رکاب است و در این مسیر از تمام توان خود مایه گذاشته است، امام لازم است خدمات فرهنگی، اجتماعی و دیگر خدماتی که این قشر برای تعالی جامعه اسلامی انجام می‌دهند، بیشتر موردنظر مسئولان و مردم قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha