شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد گفت: انتقال نفت ایران به ونزوئلا نویدبخش شکل‌گیری جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران است؛ اما این بار این جبهه نه در منطقه که در گستره جهان تشکیل‌شده و به اوج خواهد رسید.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به انتقال و اعزام نفت کش های ایرانی به ونزوئلا و قدردانی رهبر معظم انقلاب از این اقدام، اظهار کرد: در پی این اقدام و اکنون آمریکا به‌خوبی دریافته است که اگر بخواهد امنیت او نفت‌کش‌ها و کشتی‌هایش در خلیج همیشه فارس حفظ شود نباید مانع و مزاحم امنیت کشتی‌های ما در آب‌های سرزمینی‌اش بشود.

وی افزود: ایران با این اقدام نشان داد که همچنان می‌تواند رکورددار اولین‌ها باشد؛ اولین انقلاب مردمی و مستقل دنیا، اولین مردم‌سالاری دینی جهان، اولین حکومت ماندگار و مستقل در طول ده‌های متمادی بدون وابستگی به قدرت‌ها، اولین کشور شکننده تحریم‌های چهل‌ساله، اولین قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا، اولین ساقط کننده پهپاد آمریکایی، اولین زننده پایگاه‌های آمریکایی، اولین کشور دارنده فناوری هوافضا در اوج تحریم و اکنون اولین کشوری که هیمنه شیطان بزرگ و سیادت ۲۰۰ ساله آمریکا در منطقه کارائیب و آمریکای جنوبی را به چالش می‌کشد.

حجت الاسلام آزموده تصریح کرد: در این میان ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس نشان داد روحیه انقلابی و مدیریت انقلابی می‌تواند ما را از وابستگی، به خودکفایی و صادرات برساند و این یعنی سپاه با موشک‌هایش عین الاسد را که اتاق جنگ آمریکا در عراق و منطقه بود می‌زند و با رساندن بنزین محصول ستاره خلیج فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا که اتاق جنگ اقتصادی اوست هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نکته راهبردی دیگر شکل‌گیری جبهه مقاومت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر در دهه گذشته ایران اسلامی و گروه‌ها و کشورهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت سیاسی و نظامی را شکل داده و به اوج رساندند اکنون با این اقدام، زمان تشکیل جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران، فرارسیده است؛ اما این بار این جبهه نه در منطقه که در گستره جهان تشکیل‌شده و به اوج خواهد رسید.

حجت الاسلام آزموده گفت: آمریکا اگر بخواهد در هنگام بازگشت، مزاحمتی برای نفتکش‌های ما فراهم کند. خوب می‌داند که این اقدام فایده نداشته و بیشتر از گذشته به آبروی ریخته او لطمه خواهد زد.

وی اضافه کرد: آمریکا اکنون در داخل و خارج کشورش یک غول بی شاخ و دُم پیر و فرتوت است که از سر دردِ مرگ، فریادهای گوش‌خراش سرمی دهد.

حجت الاسلام آزموده اظهار کرد: یک راهبرد دائمی در دفاع نظامی این است که اگر می‌خواهی دشمن، جنگ را به کنار سرزمین یا درون سرزمینت نکشاند، باید جنگ را به کنار سرزمین و در محیط اطرافش ببری! ظاهراً این راهبرد در اقتصاد هم کاربرد دارد.

وی افزود: در جنگ اقتصادی هم باید جنگ را به شکل اصالتی و نیابتی به کنار گوش دشمن و در چندصدکیلومتری او برد و ونزوئلا دروازه‌ای است که در این مسیر گشوده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha