جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: رسیدن نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا تجلی ابرقدرتی ایران اسلامی و تحقیر دوباره آمریکا بود.

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و تقدیر رهبر معظم انقلاب از این اقدام، به تبیین اقدامات خط رسانه‌ای دشمن در کوچک‌نمایی آن و تلاش برای تخریب و تحریف این اقدام بزرگ از سوی بدخواهان پرداخت.

وی افزود: نفتکش‌های فورچون و فارست و فاکسون و پتونیا و سرانجام، روز دوشنبه ۱۲ خرداد، نفتکش کلاول به سواحل ونزوئلا رسیدند در حالی که کمتر کسی این اتفاق را باور داشت.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه برای همین دو مسیر تخریب و تحریف، فعال شد، ادامه داد: در خارج از کشور و توسط آمریکا؛ توئیت زنی و مصاحبه ترامپ تا مقامات کاخ سفید اولین گام بود و در گام بعدی ارسال هواپیمای جنگی و به حرکت درآوردن ناوگان جنگی و تهدیدهای گوناگون.

وی اضافه کرد: در داخل کشور نیز پیاده‌نظام رسانه‌ای آمریکا تلاش کردند با شایعاتی این اقدام راهبردی را تخریب کنند از جمله شایعه رایگان بودن سوخت بنزین و نفت گاز که بلافاصله کذب آن روشن شد.

حجت الاسلام خادمی افزود: ادعای زیان‌آور بودن فروش نفت در حالی که تقاضا کم است که اساساً درست نبود چون این معامله تهاتری و پایاپای بود و انتشار این شایعه که ایران و آمریکا در پشت صحنه مذاکره کرده و توافق کرده‌اند والاّ ایران نمی‌تواند تا ونزوئلا برود که این هم دروغ خنده‌داری بود.

وی اظهار کرد: شایعه دیگر این بود که مطرح کردند علت عدم حمله آمریکا احترام او به قوانین بین‌المللی است که این هم بیشتر به طنز شباهت داشت، آمریکا به ترامپ از پیمان‌های بین‌المللی در حال خروج است و اساساً چه زمان به مسائل حقوقی توجهی کرده که اکنون نوبت بعدی‌اش باشد.

حجت الاسلام خادمی گفت: اقدام دیگر این پیاده‌نظام دشمن ایجاد اشکال بود که چرا این‌قدر خطر کرده و پنج نفتکش راه انداخته‌اید در حالی که می‌شد با دو نفتکش غول‌پیکر این کار را انجام داد.

وی افزود: این هم درست نبود، زیرا اولاً محصولات متنوع بود و به نفتکش متنوع نیاز بود و ثانیاً به خاطر عبور از کانال سوئز باید از نفتکش غول‌پیکر صرف‌نظر می‌کردیم زیرا امکان عبور این قبیل نفت‌کش‌ها از این آبراهه وجود ندارد. عبور از غیر مسیر این آبراهه با نفت‌کش‌های غول‌پیکر اگرچه ممکن بود لکن راه و مسیر را دو برابر می‌کرد و ریسک اقدام بالا می‌رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در واقع به‌طور خلاصه می‌توان گفت رسیدن نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا تجلی ابرقدرتی ایران اسلامی و تحقیر دوباره آمریکا بود که این موضوع مایه مسرت دوستداران اسلام و انقلاب و خشم و ناراحتی دشمنان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha