شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم بزرگداشت امام خمینی (رض ) و قیام یوم الله 15 خرداد در مدرسه مبارکه فیضیه

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: مطابق با مبنا، ملاک، معیار و خط امام، جای مذاکره با آمریکا وجود ندارد  و کسی که دم از مذاکره بزند ضد خط  امام و خط ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیداحمد خاتمی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه قم به شباهت های تمام انبیاء الهی اشاره کرد و افزود: نفرت و مبارزه با استکبار ویژگی مشترک همه انبیاء الهی بود و امام خمینی هم از انبیاء بهره گرفته است و این ویژگی ها تا به امروز هم ادامه دارد؛ چراکه کلمه «لا اله الا الله» خط استکبار ستیزی ماست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه دروغ رسم ترامپ است، تصریح کرد: تجربه این سالیان طولانی بویژه این چند سال صریحاً به ما گفت که آمریکا فقط زبان زور، قدرت و مقاومت را می فهمد و بس؛ وقتی این وحشی های تروریسم شهید بزرگوار و والامقام ما حاج قاسم عزیز را با آن وضع به شهادت رساندند، ما به فضل خدا پایگاه نظامی عین الاسد را زدیم و نابودشان کردیم.

آیت الله خاتمی تأکید کرد:حرکت نفتکش های ایرانی با وجود همه تهدیدات و لفاظی های سردمداران آمریکای جنایت کار به سمت ونزوئلا در حالیکه هم ما و هم ونزوئلا در تحریم بودیم، بسیار غرورآفرین و شجاعانه بود؛ هنگامی که وزیر خارجه احمق آمریکا ایران را تهدید کرد، خوب می دانست که اگر بزنند، بی درنگ مواضع آنان را خواهیم زد که بحمدالله آخرین نفتکش ما هم به این کشور رسید.

وی ابراز داشت: ای کسانیکه به دنبال مذاکره با آمریکا با همه خدعه و نیرنگ هایی که از او می دانید، هستید، خوب این تجربه شیرین را دنبال کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: ای کسانیکه به دنبال مذاکره هستید آیا در طول این سالها چیزی از جنایت ها و شیطنت های آمریکای جنایتکار کم شده است؟ آیا بهتر نیست در برابر شیطان بزرگ، همان مبنا و ملاک امام که راه مقاومت و ایستادگی است را ادامه بدیم؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مطابق با مبنا، ملاک، معیار و خط امام، جای مذاکره با آمریکا وجود ندارد  و کسی که دم از مذاکره بزند ضد خط  امام و خط ولایت است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر از سخنان خود به آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم تقاضا داریم ریل قوانین عدالت آمیز را در کشور بسازند و دنبال کنند؛ قانون آنهاست که ریل عدالت را در کشور فراهم می کند.

آیت الله خاتمی در بخش پایانی از سخنان خود به ویژگی های پنجگانه انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: «هدایت مردم و پرهیز از دنیاطلبی»، «اخلاص در عمل و گفتار»، «شجاعت و بردباری»، «صبوری و مقاومت»، «استکبار ستیزی و عدالت محوری» از ویژگی های مهم انبیاء الهی است که برای رشد و تعالی بشری از سوی خداوند متعال مبعوث شدند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha