چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایران امروز

حوزه/ بحث و بررسی پیرامون پیشینه تاریخی دوستی و همکاری میان ایران و ونزوئلا و حمایت های ایران از جنبش های آزادی خواه آمریکای لاتین به بهانه ارسال محموله بنزین از ایران به ونزوئلا در برنامه این هفته ایران امروز (Iran Today) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه ایران امروز با اشاره به استحکام قابل توجه روابط ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر در اعلام مخالفت با «امپریالیسم آمریکا» به گفت و گو درخصوص اتحاد دو کشور و توسعه طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه‌های تولید انرژی و همکاری‌های اقتصادی و صنعتی می پردازد.

در این برنامه با نگاهی به ارسال ۵ محموله عظیم بنزین از سوی ایران به ونزوئلا طی روزهای اخیر و بررسی آن به منزله افزایش حجم مبادلات دو کشور در سایه تحریم های همه جانبه آمریکا علیه هر دو کشور، دلایل حمایت ایران از کشورهایی مثل ونزوئلا که فاصله فرهنگی و جغرافیایی قابل توجهی با ایران دارند مورد واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین به مرور دغدغه ها و چالش های مشترک ایران و ونزوئلا در مقابل آمریکا پرداخته و حمایت ایران از جنبش های آزادی خواه سراسر جهان، اقدام ایران در روشن گذاشتن جی پی اس ۵ نفتکش ارسالی به ونزوئلا، عدم موفقیت آمریکا برای جلوگیری از ارسال سوخت به ونزوئلا و جنبه های قانونی بین المللی اقدام احتمالی آمریکا علیه نفتکش های ایرانی در آب های آزاد در موارد مشابه را مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد داد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه ۲۱ خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات ۰۶:۰۰، ۱۳:۰۰ و ۱۸:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ و جمعه ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha