جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایران امروز

حوزه/ برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی مقاومت نسبی اقتصاد ایران در مقابل کاهش بی سابقه و تاریخی قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا و مقایسه تأثیرپذیری اقتصاد ایران با اقتصادهای بزرگ نفتی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی ضمن مروری بر آمار مبتلایان و تلفات ویروس کرونا در دنیا و خسارت های مادی این بیماری از جمله رکود شدید اقتصادی و نزدیک شدن بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها به مرز ورشکستگی، کاهش تقاضا برای نفت در پی این ورشکستگی ها و در نتیجه افت شدید قیمت آن در دنیا را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

در این برنامه با اشاره به آسیب شدید کشورهای صادرکننده نفت در شرایط کاهش تقاضا برای نفت، تلاش و اقدامات ایران برای کاهش وابستگی به نفت و توسعه صادرات غیرنفتی طی سال های اخیر، تاثیرات واقعی کاهش جهانی قیمت نفت بر اقتصاد ایران، میزان آسیب ایران از این مساله در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس و وضعیت صادرات روزانه نفتی ایران و میزان ارزآوری آن مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه ۱۴ خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات ۰۶:۰۰، ۱۳:۰۰ و ۱۸:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ و جمعه ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha