چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پرس تی وی

حوزه/ مستند جدید شبکه پرس تی وی به مناسبت سومین سالگرد تحریم قطر از سوی سه عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس به بررسی پیامدهای این تحریم می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «وضعیت شورای همکاری خلیج فارس در سومین سالگرد تحریم قطر»  به تهیه کنندگی مهدی عرب با اشاره به تاریخچه تأسیس شورای همکاری خلیج فارس در سال ۱۹۸۱ به منظور گسترش همکاری های تجاری و نظامی بین شش کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، عمان، قطر و کویت، اتهامات سه کشور عربستان، امارات و بحرین علیه قطر و تحریم همه جانبه این کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در این برنامه ضمن گفت و گو درخصوص تلاش های کشورهایی مانند کویت و همپیمانانی مانند آمریکا برای برقراری صلح بین دو طرف و ناکام ماندن این تلاش ها، اختلافات عمیق بین قطر و اعضای دیگر شورای همکاری خلیج فارس مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

این برنامه همچنین به بررسی سایر اختلافات موجود بین اعضای این شورا از جمله در حوزه اقتصادی شامل ناکامی برای ایجاد یک پول واحد مانند یورو و میزان کم مراودات تجاری بین کشورهای عضو و در حوزه نظامی شامل گلایه عمان از عربستان به دلیل استقرار نیروهای خود در مرز مشترک عمان و یمن و دستگیری عاملان امارات در کشور عمان در سال ۲۰۱۹ به جرم جاسوسی خواهد پرداخت.

نگاهی به اختلافات نظامی بین دو عضو متحد این شورا یعنی عربستان و امارات و مروری بر شایعات مبنی بر احتمال جدایی قطر از شورای همکاری خلیج فارس از دیگر محورهای مورد بحث در این مستند است.

این مستند امروز دوشنبه ۲۶ خردادماه ساعت ۱۳:۲۰ و ۲۱:۲۰ از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۱۱:۲۰ و ۱۸:۲۰ و پنجشنبه ساعت ۰۴:۲۰ و ۰۹:۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha