جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ تمدید وضعیت اضطراری به بهانه مقابله با کرونا و شورشیان سینا در مصر عنوان موضوع مورد بررسی برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» با نگاهی به شیوع ویروس کرونا و آمار و ارقام مربوط به کشته ها و مبتلایان به این ویروس در مصر به بررسی تمدید وضعیت اضطراری برای سه ماه دیگر از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور می پردازد.

در این برنامه ضمن مروری بر گذشته مصر و اعلام شرایط اضطراری در این کشور طی سال ها و دهه های اخیر، دلایل پنهانی پشت پرده تمدید وضعیت اضطراری در این کشور مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با اشاره به ادامه حملات گروه های تروریستی در مصر علیرغم اعلام وضعیت اضطراری، استفاده السیسی از اعلام وضعیت اضطراری به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تجمع و گردهمایی های مخالفان و رصد مطالبی را که در رسانه ها منتشر می شود، مورد نقد و تبادل نظر قرار می دهد.

در ادامه این برنامه، موارد متعدد نقض حقوق بشر در مصر و عدم حمایت آمریکا از سرکوب شدگان علیرغم ادعاهای این کشور در حمایت از حقوق بشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش دیگر این برنامه به موضوع بحران بدهی کشورهای آفریقایی در دوران پساکرونا اختصاص دارد.

در این خصوص با نگاهی به تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها در کشورهای آفریقایی، تاثیر بدهی های کشورهای آفریقایی در ارائه کیفیت خدمات بهداشتی، آموزشی و زیرساختی و همچنین سیاست های کشورهای غربی در استعمار کشورهای آفریقایی از طریق ایجاد بدهی برای آنها مورد واکاوی قرار می گیرد.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۱۹ خرداد ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha