پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 901498
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
پرس تی وی

حوزه/ معرفی محمد و عهد تمیمی از نوجوانان مبارز فلسطینی در برنامه «عکس های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه برنامه «عکس های تکان دهنده» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی با اشاره به انتشار فیلمی از درگیری در روستای «نبی صالح» که در آن یک نظامی صهیونیستی، محمد التمیمی ۱۲ ساله را به بهانه پرتاب سنگ به سوی نظامیان، بازداشت کرده و با اسلحه تهدید می‌کند، به بررسی بازتاب گسترده این فیلم که تلاش مادر و خواهر محمد برای نجات او را نشان می دهد پرداخته است.

این برنامه با اشاره به انتشار عکس های مختلف از این حادثه توسط آژانس ها و شبکه های سراسر دنیا، تصویر ثبت شده توسط عباس مومانی عکاس Agence France Presse را مورد بررسی قرار می دهد که به خاطر آن جایزه سمینار عکاسی آژانس آتلانتا را دریافت کرده است.

این برنامه مروری بر فعالیت های ضداسرائیلی خانواده التمیمی از جمله واکنش‌ها و رفتارهای شجاعانه «عهد التمیمی» خواهر محمد در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی و گاز گرفتن دست سرباز اسرائیلی توسط وی برای نجات جان برادرش از دست نظامیان اسرائیلی خواهد داشت.

اعطای نشان «شجاعت حنظله» از سوی شهردار استانبول به عهد التمیمی به دلیل رفتار بی پروا و شجاعانه وی در مقابله با نظامیان صهیونیست در تظاهرات مسالمت آمیز علیه شهرک سازی در نبی صالح در سال ۲۰۱۲ و تصاویر متعدد این حادثه که توسط فعالان فلسطینی و گزارشگران از حداقل پنج زاویه ثبت شده و بارها و بارها در تلویزیون اسرائیل و عرب پخش شده و بیش از هشت میلیون بار در فیس بوک و یوتیوب دیده شده است نیز از دیگر مواردی است که در این برنامه مورد اشاره قرار می گیرد.

«عکس های تکان دهنده» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۱:۰۰ روی آنتن می رود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha