جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 901294
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
پرس تی وی

حوزه/ حمایت کشورهای آفریقایی از آرمان فلسطین در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در برنامه «آفریقا امروز» ضمن بررسی روابط میان کشورهای آفریقایی با فلسطین در دهه های اخیر، حمایت سازمان وحدت آفریقا از فلسطین و مبارزات مردم این کشور در مقابل جنایات و اشغالگری های رژیم صهیونیستی مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

این برنامه همچنین با اشاره به طرح آمریکایی- صهیونیستی «معامله قرن» و عدم پذیرش آن توسط سران اتحادیه آفریقا به بحث و گفت و گو در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با کشورهای آفریقایی به منظور جلب حمایت آنها برای اشغالگری ها و جنایات خود در فلسطین می پردازد.

در ادامه این برنامه مروری بر گرامیداشت روز جهانی قدس در کشورهای آفریقایی و بررسی شرایط برگزاری این روز در کشورهایی همچون نیجریه صورت گرفته و خشونت ها و سرکوب مردم در راهپیمایی های روز قدس در نیجریه که هر سال با تعداد زیادی کشته و زخمی همراه است مورد نقد و واکاوی قرار می گیرد.

واکاوی پیام راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای آفریقایی برای رژیم صهیونیستی، نگاهی به روش های جایگزین اعلام همبستگی کشورهای آفریقایی با فلسطین در پی محدودیت های برگزاری مراسم این روز به دلیل شیوع کرونا و بررسی واکنش مردم آفریقا نسبت به محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha