پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داخل اسرائیل

حوزه/ تبعیض های صورت گرفته از سوی اسرائیل علیه یهودیان مزراحی که از آفریقای شمالی و غرب آسیا به این سرزمین مهاجرت کرده اند در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه با اشاره به دلایل مهاجرت یهودیان مزراحی در سال ۱۹۴۸ به سرزمین های اشغالی در پی وعده های فراوان از سوی رژیم صهیونیستی، عدم تحقق این وعده ها، اعمال بی عدالتی ها و سوءرفتارها علیه این افراد در اسرائیل و استفاده از خشونت برای وادار کردن آنها به پذیرفتن خواسته های سران صهیونیست را مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد داد.

این برنامه ضمن واکاوی تلاش های صورت گرفته برای دور نگاه داشتن یهودی های مزراحی از مراکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مهم رژیم صهیونیستی به بررسی اشکال مختلف تبعیض ها علیه یهودیان مزراحی از جمله اسکان در مناطق دورافتاده و شهرک های کمتر توسعه یافته و محرومیت آنها از امکانات آموزشی، رفاهی و درمانی می پردازد.

نگاهی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن زبان و فرهنگ یهودی‌های مزراحی و سوءاستفاده نیروهای اطلاعاتی اسرائیل از این یهودیان و آموزش و اعزام آنها به عنوان جاسوس به کشورهای مختلف نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«داخل اسراییل» به تهیه کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۰۹:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ ، پنجشنبه ساعت ۱۶:۰۰، جمعه ساعت ۲۰:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۹:۲۰ و سه شنبه ساعت ۲۲:۰۰ پخش خواهد شد.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha