چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 901069
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
پرس تی وی

حوزه/ برنامه «عکس های تکان دهنده (Pictures that shake the world)» در شبکه پرس تی وی به بررسی عکس محمد همس جوان فلسطینی که در حال پرتاب سنگ با فلاخن به نظامیان اسرائیلی در غزه است می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه برنامه «عکس های تکان دهنده (Pictures that shake the world)» در شبکه پرس تی وی به بررسی عکس محمد همس جوان فلسطینی که در حال پرتاب سنگ با فلاخن به نظامیان اسرائیلی در غزه است می پردازد، این عکس در سال 2018 و در جریان اعتراضات فلسطینیان در «راهپیمایی بازگشت» و در نزدیکی حصار مرزی اسرائیل با غزه ثبت شده است.

این اعتراضات به مناسبت «روز زمین» (یوم الأرض) یادآور روز ۳۰ مارس ۱۹۷۶ (روزی که اسرائیل ۲۱ هزار کیلومتر مربع از زمین فلسطینیان را مصادره و به مهاجران واگذار کرد) با هدف به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین هایی که از آن رانده شده اند برپا شد و در این میان جوانی در شرق غزه با فلاخن به نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب می کرد که دوربین محمد هامس این لحظه را ثبت کرد.

گفتنی است، «یوم الارض» مناسبت بسیار مهمی در تاریخ مبارزات فلسطینیان علیه اشغال سرزمینشان توسط اسرائیل بوده و به همین مناسبت معترضان از ماه مارس تظاهرات خود را تحت عنوان «تظاهرات بازگشت» به مدت شش هفته، شروع می‌کنند.

آنها در این تظاهرات به اعمال خشونت، سیاست تبعیض نژادی، مصادره زمین‌ها و ویران‌سازی روستاها، بیرون کردن فلسطینیان از سرزمین خودشان و تجزیه آن به مجموعه‌های کوچک، اعتراض می‌کنند.

«عکس های تکان دهنده» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی یکشنبه 28 اردیبهشت ساعت 17:20 از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن دوشنبه ساعت 11:20 و سه شنبه ساعت 15:20 پخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha