پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 899321
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
عکس های تکان دهنده

حوزه/ تصویر دستان نحیف کودک گرسنه اوگاندایی در دستان کشیش کاتولیک به عنوان نمادی از بحران تغذیه آفریقا در اوایل دهه ۸۰ میلادی در برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده (Fotos que sacuden al mundo) » هیسپان تی وی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  برنامه «عکس های تکان دهنده» که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی رفته از  مایک ولز، عکاس بریتانیایی در منطقه کاراموجا در شمال شرقی اوگاندا  که به عنوان یکی از مراکز قحطی در شاخ آفریقا ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، در آوریل ۱۹۸۰ زمانی که بحران قحطی در این منطقه شدت می گیرد و منجر به واکنش رسانه های جهانی می شود، گروهی از کشیش ها به منطقه عازم شدند و یکی از کشیش ها در حال توزیع غذا میان قحطی زدگان، کودک حدودا ۴ ساله ای را می بیند که از فرط گرسنگی بسیار نحیف شده است. وی دستهای کودک را بر روی دست های خود قرار می دهد و مایک ولز یکی از تاثیرگذارترین صحنه های تاریخ را ماندگار می کند.

مایک ولز عکس را برای انتشار به لندن فرستاد، ولی هیچ رسانه ای او را حمایت نکرد. اما پس از ۵ ماه متوجه شد که عکس منتشر نشده اش برنده جایزه ورلد پرس فوتو شده است. این جایزه اصلا او را خوشحال نکرد چون معتقد بود که عکس هایی که از فقر و درماندگی مردم گرفته می شود، در فستیوال های بین المللی عکاسی مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۵:۴۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha