یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیشه دارو

حوزه/ در این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco, medios sin cura) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به قطع کمک های ایالات متحده امریکا به سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بحبوحه اضطراری که دنیا به دلیل وجود کرونا ویروس در حال تجربه است، می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «شیشه دارو» با زبان طنز به مسائل جدی سیاسی و بین المللی می پردازد و رسانه ها را با این چالش که درمانی برای مسائل پیرامون خود ندارند، رو به رو می کند ضمن آنکه تناقضات آنها را در خروج از بی طرفی و صداقت رسانه ای آشکار می کند. برنامه «شیشه دارو» در این قسمت نشان می دهد که در بحبوحه بحران ویروس کرونا دونالد ترامپ کمک های ایالات متحده امریکا به سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد. کارشناسان معتقدند این اقدام ترامپ در واقع از بین بردن صدای این سازمان با آثار کشنده  و خطرناک برای کل بشریت است.

در بحبوحه اضطراری که دنیا به دلیل وجود کرونا ویروس در حال تجربه است ، دونالد ترامپ سهم کشور خود از سازمان بهداشت جهانی (WHO) را از آن خود می کند.

به گفته کارشناسان این بدترین لحظه برای چنین اقدامی است و کاری که رئیس جمهور آمریکا انجام داد در واقع  «خفه کردن» صدای سازمان بهداشت جهانی با جلوه های وحشتناک برای تمام بشریت است.

در همین حال، نیویورک به عنوان  «منطقه فاجعه» توصیف می شود و پزشکان فاش می کنند که کامیون های حاوی یخچال و فریزر باید برای جمع کردن کشته شدگان وارد کار شوند.

حقیقت این است که WHO با بیماری های مختلف مرتبط با سلامتی سروکار دارد که به مراتب فراتر از Coronavirus، است مانند مالاریا ، پنیروئال ، ابولا ، HIV و حتی بهداشت روانی ، آیا ترامپ از تصمیمی که گرفته است آگاه است؟

با این حال ، آمریکا می گوید که از گشت های ایرانی در منطقه خلبج فارس احساس  «خطر و آزار و اذیت» می کند.

برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر اسلیمان و با اجرای ماریانو سلمان یکشنبه ها 05:30 روی آنتن هیسپان تی وی می رود. تکرار این برنامه 14:33 همان روز و 01:30 بامداد دوشنبه به تناسب ساعات تفاوت در کشورهای اسپانیایی زبان خواهد بود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha