پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 896774
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
نگهبانان زمین

حوزه/ شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی» مستند «نگهبانان زمین» تفاهم نامه‌ای جهانی در خصوص مقابله با تغییرات آب و هوایی را روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سال 2015، بعد از مذاکرات دو هفته ای در پاریس، سازمان ملل به تفاهم نامه ای جهانی در خصوص مقابله با تغییرات آب و هوایی رسید. این توافق نامه 196 کشور را ملزم به کمک به محدود کردن گرمایش زمین می کند. تا افزایش دما کمتر از 2 درجه سانتیگراد برای سطوح پیش صنعتی گردد و این تلاش ها برای کاهش روند افزایش دما تا 1.5 درجه‌ی سانتیگراد ادامه یابد. این فیلم، با پوشش دادن کل دو هفته و حواشی آن و مصاحبه با مسئولان برخی کشورها در تلاش است تا نشان دهد 3 سال فقط اهمیت این تفاهم نامه از چه خاطر است و چرا از همه کشورها برای رسیدن به این تفاهم دور هم جمع شده اند؛ و اینکه چرا رسیدن به این تفاهم نامه اینقدر سخت بوده است.

تصاویر و مصاحبه هایی که با دوربین مخفی از جلسات پشت درهای بسته این مذاکرات گرفته شده، به خوبی این مساله را روشن می کند: همه چیز بر سر تضاد منافع کشورها است. این مذاکرات و حرف هایی که بین نمایندگان کشورهای مختلف رد و بدل می شود، به خوبی تقابل منافع کشورها را نشان می دهد؛ منافع برخی کشورها در برابر نابودی برخی کشورهای دیگر، تقابل فقرا و اغنیا و تقابل قربانیان با کسانی که از وضعیت موجود سود می برند. در این فیلم نشان داده می شود که در حالی که برخی کشورهای کوچک و جزیره ای بر اثر تغییرات اقلیمی در حال ناپدید شدن و به زیر آب رفتن هستند، برخی کشورهای دیگر همانند کشورهای عربی و کشورهایی که منافع آنها در صادرات سوخت های فسیلی است مانند استرالیا، در پذیرفتن این حقیقت که خطری جدی دنیا را تهدید می کند اکراه نشان می دهند.(حرف های نماینده عربستان نشان داده می شود).

به هر ترتیب و پس از کش و قوس های فراوان و دو هفته مذاکره، همه کشورهای جهان این قرارداد را می پذیرند. فیلم در حالی تمام می شود که صدای ترامپ شنیده می شود که می‌خواهد از قرارداد پاریس خارج شود. این در حالی است که آمریکا به تنهایی 1/3 گازهایی که سبب گرم شدن کره زمین می شود را تولید می کند.

این مستند  چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 21:30،15،8:30 و تکرار آن روز پنجشنبه ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha