جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 901067
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
خلیج نایبند استان بوشهر

حوزه/ برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته مخاطبان خود را به استان بوشهر برده و آن ها را با خلیج نایبند آشنا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه برنامه «ایران» که هر هفته در قالب گزارش‌هایی متنوع، زیبایی ها و جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور ایران را برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان به نمایش می گذارد، در این قسمت  به معرفی منطقه حفاظت‌شده نایبند که از آن به عنوان بهشت ایران در زمستان نیز یاد می شود، می پردازد.

خلیج نایبند با داشتن تپه های مرجانی چشم‌نواز، جنگل های همیشه سبز حرا، کوه های پیوسته به دریا و با پوشش گیاهی مناسب، یکی از ارزشمندترین زیست‌بوم های دریایی و حیات وحش را در خلیج فارس به وجود آورده است. پیشروی خشکی در دریا که به عنوان دماغه نایبند شناخته می شود، زیبایی خاصی را به ارمغان آورده و آثار به جای مانده در این منطقه، نشان دهنده پیشینه تاریخی طولانی آن است به طوری که در عصر آل بویه، یکی از بنادر مهم صید و تجارت مروارید خلیج فارس بوده است.

در این برنامه، مخاطبان شبکه هیسپان تی وی با جنگل حرا در این منطقه که یکی از زیبایی ها و شگفتی های خلیج فارس به شمار می رود، آشنا خواهند شد. جنگل حرا به برگ های سبز و همیشه بهار، آب آرام و زلال و وجود لاک پشت های سبز و عقابی مشهور است و زیستگاهی مناسب برای پرندگان بومی و مهاجر به شمار می رود.

برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی در شبکه پرس تی‌وی تولید و به صورت زبانگردانی از شبکه هیسپان تی‌وی پخش می شود. این برنامه یکشنبه ها ساعت ۰۷:۴۵ دقیقه به روی آنتن این شبکه اسپانیایی‌زبان می رود و در ساعات ۱۲:۳۰ و ۱۸:۳۰ همان روز بازپخش خواهد شد.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha