جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت سنگین طلاب و روحانیان در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در عرصه سیاسی، گفت: طلاب و حوزویان باید در مسیر دانش‌افزایی و آگاهی بخشی سیاسی گام بردارند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت دانش‌افزایی و آگاهی بخشی سیاسی طلاب و حوزویان، اظهار داشت: امروز مسئولیت طلاب و حوزویان در عرصه سیاسی بسیار سنگین است.

وی افزود: اینکه در سال ۱۳۵۷ و در اوج کفر و بی‌دینی عده‌ای با رهبری امام خمینی(ره) در حمایت از مرجعیت و روحانیت و ارزش‌های دینی قیام کرده و با خون‌دل این انقلاب را به عرصه ثمر رساندند نیازمند حمایت و آگاهی بخشی مستمر است که در این زمینه رسالت حوزویان سنگین‌تر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در حقیقت شهدای انقلاب و دفاع مقدس با ازخودگذشتگی و ازجان‌گذشتگی‌های خود ریشه انقلاب را مستحکم کرده و به‌عنوان یادگاری ارزشمند برای ما به یادگار گذاشتند که این درخت تنومند نیازمند رسیدگی بیشتر و بهتر است.

وی ادامه داد: آنچه امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شهدای انقلاب و دفاع مقدس به‌عنوان شهدای راه ارزش‌های الهی راه را برای ما و آیندگان هموار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در واقع با انقلاب اسلامی آرمان «أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» به ثمر رسیده و می‌بینیم که روزبه‌روز مقدمات نابودی قدرت‌های مستکبر دنیا از سرچشمه این انقلاب در سرتاسر عالم در حال رقم خوردن است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که حرکت انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان ریشه دوانده و هر بار به‌گونه‌ای خودنمایی می‌کند و ابرقدرت‌های غرب و شرق در مقابل قدرت نوپای برخاسته از اعتقاد به ارزش‌های الهی و اسلامی سر تسلیم فرود می‌آورند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به جهانی‌شدن انقلاب اسلامی ایران، افزود: البته مردم ایران و انقلاب هم در طی این چهار دهه مشکلات فراوانی از جمله تحریم‌های مستکبران را تحمل کرده و با نجابت تمام و با رهبری رهبر شجاع و حکیم در برابر مستکبرین و طاغوتیان ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: با تدبیر و بینش رهبر معظم انقلاب، کشتی انقلاب به فضل و رحمت الهی علی‌رغم همه سختی‌ها با آرامش و شتاب در حال حرکت است و در مقابل می‌بینیم که امروز خود آمریکا به صحنه درگیری‌های شدید بین مردم و پلیس تبدیل‌ شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با بیان اینکه طلاب جوان نباید دچار غفلت سیاسی شوند، اظهار داشت: امروز مسئولیت علما و حوزویان بسیار سنگین است و باید علاوه بر تلاش معنوی در کنار تلاش‌های اقتصادی و نظامی و علمی و فرهنگی در مسیر دانش‌افزایی و آگاهی بخشی سیاسی هم گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha