جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در این چند ماه همکاری و مواسات مردم برای مقابله با کرونا در گوشه و کنار کشور به‌وفور دیده می‌شد و درواقع کرامت ملت ما کرونا را کمرنگ کرده و از صحنه خارج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد که برای نخستین بار در سال جاری و پس از فروکش کردن نسبی بحران کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، با قدردانی از فعالان عرصه سلامت و پزشکی و پرستاران و همه کسانی که برای درمان و پیشگیری در بحران کرونا کمک کردند، اظهار کرد: در این مدت مجموعه علوم پزشکی استان و همه دست‌اندرکاران کار سختی را انجام داده و توانستند نظم با مدیریت امور جلوی انتشار بیش از پیش این ویروس را بگیرند.

وی افزود: اگرچه خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها آسیب کمتری از این ویروس دیده؛ ولی باید رعایت کنیم و بدانیم این ویروس ناشناخته است و اگرچه اکنون کمی فروکش کرده اما باید رعایت اصول بهداشتی را در استان و کشور جدی گرفته و فواصل اجتماعی را رعایت کنیم نه اینکه گمان کنیم بحران تمام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با قدردانی از مشارکت و همراهی چشمگیر مردم در این بحران، اظهار کرد: درخشش ملت ایران در دوران کرونا زیبا بود و کرامت مردم در این مدت به عینه مشاهده شد؛ زیرا مردم تسلیم قانون و مقامات مسئول بودند، از رهبر عزیز خود فرمان بردند و در کمک‌های مؤمنانه و مواسات درخشیدند.

وی با بیان اینکه مردم در این بحران خیلی از خانواده‌های متأثر از این ویروس را دیدند و به کمک آنها رفتند، خاطرنشان کرد: تنها در خراسان شمالی بیش از 80 هزار خانواده از کمک‌های رزمایش مواسات بهره‌مند شدند و این کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به خیران گفت: مؤمنان کمک‌های مؤمنانه خود را تداوم دهند تا رزمایش مواسات ادامه یافته و مابقی خانواده‌های گرفتار هم از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: مردم ما در همکاری برای عدم پیشرفت این ویروس خیلی کمک کردند، به‌عنوان نمونه بسیاری از مردم به‌صورت خودجوش برای تهیه ماسک وارد عرصه شدند ازجمله ستاد نماز جمعه خواهران بجنورد که با همکاری اوقاف بجنورد بیش از 35 هزار ماسک دوخته و تولید کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در این چند ماه از این قبیل کارها در گوشه و کنار این استان و کشور به‌وفور دیده می‌شد، درواقع کرامت ملت ما کرونا را کمرنگ کرده و از صحنه خارج کرد.

ابرقدرتی آمریکا رو به افول و سقوط است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، اظهار کرد: با این اعتراضات فراگیر ابرقدرتی آمریکا به‌شدت زیر سؤال رفته است.

وی افزود: اکنون انقلاب واژگون کردن مجسمه‌ها و نمادهای نژادپرستی در غرب به راه افتاده و مردم معترض این مجسمه‌ها را سرنگون می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که 50 ایالت آمریکا و بیش از 580 شهر شاهد شورش و اعتراض فراگیر مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این قیام مردمی شکل گرفته و می‌خواهد ابرقدرتی آمریکا را زیر سؤال ببرد و الآن ابرقدرتی آمریکا ترک برداشته است.

به گفته وی، با این شورش و اعتراضات به‌حق مردم در آمریکا و اروپا، حیثیت ابرقدرتی آمریکا درهم‌شکسته شده و دیگر نمی‌تواند به‌عنوان ابرقدرت در جاهای دیگر اظهار وجود کند و این یعنی قدرت ابرقدرتی آمریکا رو به افول و سقوط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به سران کشورهای غربی، گفت: اگر خدا را قبول ندارید حداقل در مدیریت کشور خود خردمندی داشته باشید و بگذارید مردم کشورهایتان نفس بکشند؛ چراکه اکنون از ظلم و غارتگری آمریکا نمی‌توانند نفس بکشند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر دموکراسی با شعارهای فریبنده حقوق بشری نمی‌تواند مردم را فریب بدهد؛ زیرا در این وقایع چهره عریان وحشی‌گری و رعایت نکردن حقوق مردم در آمریکا آشکار شد.

اعزام نفت‌کش‌های غول‌پیکر ایران به ونزوئلا تجلی ابرقدرتی نظام بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از این طرف قدرتمندی ایران اسلامی با عزیمت پنج کشتی غول‌پیکر نفتی به ونزوئلا ثابت شد؛ به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری از این مجاهدان اقتصادی و سیاسی تقدیر کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ایران اسلامی در کرونا ابرقدرتی خود را در عالم نشان داد و در طرف مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha