جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی اوضاع فعلی آمریکا به زبان اردو در خبرگزاری حوزه

حوزه/ سخنرانان نشست بررسی اوضاع آمریکا گفتند: افول آمریکا و متحدانش شروع شده و اکنون همه دنیا و همچنین سیاستمداران آمریکایی فهمیده اند که آمریکای امروز آمریکای سابق نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه دومین نشست تخصصی بخش اردو زبان با عنوان بررسی اوضاع فعلی آمریکا و جنایات آمریکا در شبه قاره هند در خبرگزاری رسمی حوزه با حضور طلاب و فضلای هندوستان و پاکستان مقیم قم برگزار شد.

حجت الاسلام عاکف زیدی از فضلای هندوستان در این نشست گفت: اوضاع بحرانی آمریکا که ما الان شاهد هستیم به علت نژاد پرستی پلیس آمریکا رخ داده است و  ظلمی که توسط پلیس این کشور به یک سیاه پوست انجام شد یک فاجعه بود، این شهروند آمریکایی ۸ دقیقه زیر پای پلیس جنایتکار آمریکا ماند و جان داد و با حضور داشتن پلیس های دیگر هم هیچ کس به کمک این سیاه پوست نیامد، این یک جنایت سنگین است، جورج فلوید ( George Floyd) سیاه‌پوست آمریکایی که به تازگی کشته شد، تا نفس های آخر داد می‌زد که من نمی توانم نفس بکشم و کمک می خواست و به مادرش آخرین پیام را فرستاد. این اتفاق خشم سیاه پوست ها و کسانی که در زیر تیغ این ظالمان بودند را برانگیخت و البته این اولین جنایت پلیس آمریکا به سیاه پوستان و مردم خودشان نیست، زیرا هر ساله تعداد بسیار زیادی از مردم توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند. طبق گزارشات سالانه هزار نفر به ضرب گلوله پلیس در آمریکا کشته می شوند و سیاهپوستان آمریکا بیش از دیگران هدف گلوله پلیس قرار می‌گیرند و کشته می شوند. تظاهرات علیه دولت که از کشته شدن جورج فلوید آغاز شد هنوز ادامه دارد و تا اکنون طبق گزارشات رسانه ها بیش از ۲۰ شخصیت از میان رهبران کشورهای جهان کشتار سیاه پوست ها و حمله به تظاهرات کنندگان در آمریکا  را محکوم کرده اند.

حجت الاسلام عاکف علی زیدی با بیان اینکه این بار مردم آمریکا به شدت خشمین هستند و این تظاهرات فقط علیه ترامپ نیست بلکه علیه نظام است گفت: تظاهرات جاری در آمریکا همانند تظاهرات های سابق است که سیاه پوست ها و مردم به خاطر نژاد پرستی پلیس و کشتار شهروندان خود به دست ماموران کشور برگزار می کردند؛ اما این دفعه مردم آمریکا بسیار خشمگین هستند و هزاران نفر از معترضان از بوستون تا سانفرانسیسکو به خیابانها آمده و با حمل پلاکاردها و سر دادن شعارهایی نظیر "زندگی سیاهان مهم است" و "نمی‌توانم نفس بکشم" واکنش خود نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا را نشان دادند و در چندین مکان مهم آمریکا ما دیدیم که نمادهای بسیار مهم آمریکا را نابود کردند و آتش زدند حتی به پرچم آمریکا را آتش زدند. مردم نیروی پلیس را مقصر می‌دانند و خواستار تعطیلی پلیس در این کشور هستند. این یعنی اینکه تظاهرات علیه یک رئیس جمهور نیست بلکه علیه نظام نژادپرست آمریکاست.

این روحانی هندی در ادامه گفت: افول آمریکا و متحدانش شروع شده بود که اکنون در حال شدت یافتن است، مجسمه رئیس جمهور مدعی قدرت را آتش می‌زنند، آثار قدیمی این کشور را خود مردم این کشور نابود کردند، ممکن است ترامپ بتواند تظاهرات کنندگان را ساکت کنند اما دنیا فهمید و خود سیاستمداران آمریکایی هم متوجه شدند که آمریکای امروز دیگر آمریکای گذشته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس مجمع امت واحده پاکستان هم در این نشست به صورت آنلاین از پاکستان حضور یافت و گفت: در هیچ جای دنیا بدون دلیل مردم به خیابان نمی‌آیند، و تجمع و اعتراض شکل نمی‌گیرد. تظاهرات کنونی در آمریکا به علت سیاست های کثیف، سیاست تبعیض آمیز، عدم تحقق حقوق بشر، بدرفتاری و نژادپرستی علیه سیاه پوستان، ترجیح دادن سفید پوست به سیاه پوست در نهاد های رسمی این کشور و جنایات پلیس آمریکا علیه مردم و قتل وحشتناک جورج فلوید آغاز شد و پس از کشته شدن این سیاه پوست شدت یافت، زیرا در آمریکا قتل یک سیاه پوست اتفاق جدیدی نیست و سالانه ده‌ها سیاهپوست در ایالات مختلف توسط پلیس به ناحق کشته می‌شوند و قتل جورج فلوید فقط مسئله یک شخص نیست و اعتراضات تا بیرون از آمریکا گسترش یافت است. و اکنون شرائط آمریکا کاملا فرق کرده است، در تظاهرات ها می‌بینیم که فقط سیاه پوست ها نیستند بلکه سفیدپوست ها هم با تعداد قابل توجهی در تظاهرات ها حضور دارند و در آمریکا افراد معتدل خلاف سیاست های نژادپرستانه هستند.

وی افزود: در آمریکا در تمام امور همراه با تبعیض است، کارهای سیاسی ،فرهنگی، اجتماعی، نظام بودجه ای و حتی انتخاب رئیس جمهور هم با تبعیض انجام می‌شود و همه ی مردم درباره این نظام آمریکا معترض هستند و این تنها در یک شهر و ایالت آمریکا نیست در بیشتر ایالات متحده این تبعیض وجود دارد و آنها تا کنون با زور همه ی جهانیان را ساکت نه گداشته بودند اما اکنون گروه مستصعف برای مبارزه با ظالمان  قیام کردند و این از نشانه های افول آمریکا است و الان مستکبران فقط دو راه دارند یا مطالبات مردم معترض را قبول کنند، یا معترضان را با قدرت سرکوب کنند که این به نظر من به نفع آمریکا نیست، زیرا اگر آمریکا برای سرکوبی معترضان دست به خشونت بزند، آمریکا بیشتر دچار فروپاشی خواهد شد و البته برای این استقامت معترضان ضروری است، اگر سیاه پوست ها و مظلومان در برابر ظالمان استقامت کنند آمریکا تقسیم خواهد شد.

این روحانی برجسته پاکستانی در جواب سوالی که آیا پس از این همه جنایات آمریکا در جهان و اکنون به خود شهروندان این کشور، سیاستمداران پاکستانی به آمریکا اعتماد خواهند کرد؟ گفت: اعتما سیاستمداران به آمریکا فقط مربوط به پاکستان نیست. این یک فاجعه جهانی است و تا وقتی که سیستم دلار وجود دارد و دنیا وابسته به آمریکا و نظام سرمایه داری است، وابستگی سیاستمداران جهان به آمریکا خواهد ماند، اما اگر اقتصاد آمریکا ضعیف شد و آمریکا با بحران شدید اقتصادی روبرو شود ممکن است سیاستمداران جهانی از آمریکا جدا شوند و برای این امر باید منتظر ماند...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha