جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 905278
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
غرب وحشی آمریکا

حوزه/ حجت الاسلام حکیمی فر، در یادداشتی به وضعیت کنونی جامعه متشنج آمریکا در اعتراض به نقض حقوق بشر پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام  حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به وضعیت وخیم و اسفبار حقوق بشر در آمریکا پرداخته است.

حقیقت این است که نمی‌توان و نباید این اعتراضات را که اکنون تبدیل به راهپیمایی‌های دهها هزار نفره و میلیونی در آمریکا و جهان شده است به یک مولفه تقلیل داد! و از اهمیت آن فروکاست. این شرایط نشانه‌های فروپاشی آمریکا از درون و فروریختن سلطه و سیطره(هژمونی) آمریکا و غرب است که رخ می‌نمایاند. ناکارآمدی بزرگترین دولت دنیا در مدیریت درون و ناکامی او در تداوم تسلط بر حوادث با صرف ۷ تریلیون دلار، حکایت از بروز اتفاقات بزرگ وبزرگتری در آینده دارد.

وقتی سخن از فروپاشی و افول آمریکا می‌گوییم، سخن از فروپاشی و افول ابرقدرتی اوست. جهان بدون آمریکا، جهان بدون ابرقدرتی به نام آمریکاست نه جهان بدون کشوری به نام آمریکا!

اعتراضات کنونی طبعا در آینده کاهش یافته و از شدت آن احتمالا کاسته خواهد شد. اما پس‌لرزه‌های این زلزله بزرگ گسل‌های یک فروپاشی و زلزله‌ی بزرگتر را فراهم کرده است. لذا اگر چه نمی‌توان افول سریع ابرقدرت آمریکا را انتظار داشت اما قطعا می‌توان گفت؛ روند فروپاشی از درون و بیرون سرعت یافته و زودتر از آنچه غرب گمان می‌کند زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا در خواهد آمد.

لیبرالهای وطنی که برخی از ایشان از انقلابی‌های پشیمان و فسیلهای کَج‌رو هستند برای این روزهای رسوایی و فضاحت آمریکا به عنوان سمبل و نماد لیبرال دموکراسی و غرب و تمدن رو به زوال آن چه توجیهاتی را نزد وجدان خود و افکار عمومی آماده کرده‌اند؟! آیا آنان نیز مانند اربابان خود با متهم کردن چین و روسیه و ایران می‌توانند محملی برای فرار از پاسخگویی پیدا کنند؟!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha