سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تظاهرات در آمریکا

حوزه/ مهم‌ترین ویژگی این دوران که همزمان با شیوع گسترده بیماری کرونا و ناتوانی دولت آمریکا در کنترل آن نیز می باشد، افول و حتی پایان هژمونی آمریکا در جهان است؛ چراکه مواردی همچون افزایش نژادپرستی و جنایات گسترده و همچنین تغییرات ایجاد شده در ساختار نظام بین الملل که نظام تک قطبی و شیوه هژمونیک را برنمی تابد، قدرت و هژمونیک آمریکا را به چالش کشانده است، موضوعی که امامین انقلاب اسلامی ایران نیز آن را پیش بینی کرده بودند.

خبرگزاری حوزه | رشد روابط سرمایه‌داری در جامعه‌ صنعتی اروپا و آمریکا بعد از قرن ۱۸ و نیز دست‌اندازی و توسعه‌طلبی این کشورها به ممالک ضعیف و غنی از منابع طبیعی، باعث شد که در قرن ۱۹ و ۲۰، غول‌ها و اختاپوس‌هایی به وجود آیند که اینک سایه‌ ننگین و شوم خود را بر سرتاسر دنیا افکنده‌اند.

سرمایه‌داری که در قرن ۱۷ و ۱۸ از خود در مقابل استثمار فئودالیزم غرب چهره‌ای زیبا عرضه می‌کرد، از آن پس خود بدترین و زشت‌ترین چهره‌ی استثمار و عامل مسخ انسان‌ها گردید، آنچنان که اکنون باید نام آن را به تعبیر امام راحل (ره)، شیطان بزرگ نامید.

شیطانی که باید او را شناخت؛ چراکه شناخت شرک است که راه‌گشای عمل خالصِ توحیدی می‌شود. در زمان حال نیز این شیطان بزرگ با سردمداری ترامپ ادعا می کنند که هدفشان از دخالت در امور کشورهای جهان، گسترش تمدن و رساندن دستاوردهای آنان به دیگران است، امّا در بنیادشان ایمان به برتری و نژادپرستی وجود دارد. نژادپرستی‎ای که به صورت آشکار در کشورشان نیز در حال انجام است که نمونه آنها را می توان در قتل انسان های سیاه پوست بی گناهی مشاهده کرد.

مهم‌ترین ویژگی این دوران که همزمان با شیوع گسترده بیماری کرونا و ناتوانی دولت آمریکا در کنترل آن نیز می باشد، افول و حتی پایان هژمونی آمریکا در جهان است؛ چراکه مواردی همچون افزایش نژادپرستی و جنایات گسترده و همچنین تغییرات ایجاد شده در ساختار نظام بین الملل که نظام تک قطبی و شیوه هژمونیک را برنمی تابد، قدرت و هژمونیک آمریکا را به چالش کشانده است، موضوعی که امامین انقلاب اسلامی ایران نیز آن را پیش بینی کرده بودند. آنجایی که امام خمینی(ره) فرمودند: «در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند».

این یکی از منحصر به فردترین و اولین پیش‌بینی‌ها درخصوص نابودی هژمونی آمریکا می باشد که از سوی امام راحل مطرح شده است. ایشان در موارد و زمان های مختلفی از جمله  در ۱۲ آبان ۶۰ در بیاناتی می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی با تأیید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان‌شاءالله با گسترش آن قدرت‌های شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد».

حتی ‎یکی از تحلیل ‌های امام راحل درخصوص وضعیت آمریکا که گویا برای این روزها گفته شده است این بخش از بیانات ایشان است که در صحیفه می‌فرمایند: «مظلوم‌ها دیگر نمی‌توانند تحت ظلم ابرقدرت‌ها باشند. الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیسشان می‌کند. الان مردم آمریکا هم عاصی شده‌اند از دست اینها. دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است».

بعد از پیش بینی امام راحل، خلف شایسته ایشان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در چند مورد به فروپاشی آمریکا اشاره کرده و مژده نابودی رژیم استکباری را داده‌اند. به عنوان نمونه معظم‌له در بیاناتی در تاریخ ۱۲/۲/۸۳ فرمودند: «آمریکا روند نابودی رژیم استکباریِ خودش را آغاز کرده، خیلی هم پیش رفته و مردم دنیا شاهد این خواهند بود؛ هرچند با استفاده از قدرت، سروصدایی می‌کند».

در نتیجه تحلیل و آینده‌نگری امامین انقلاب اسلامی ایران در خصوص فروپاشی و نابودی امپراطوری و هژمونی آمریکا، در حال وقوع است؛ چنانکه در این روزها و ماه ها که دولت آمریکا به علت سوءمدیریت در کنترل ویروس منحوس کرونا ناموفق عمل کرده اند، با اوج‌گیری اعتراضات به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، شاهد آغاز ورود این کشور به چرخه سقوط هستیم.

به قلم: حجت الاسلام عراقِی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha