پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

امام‌جمعه بجنورد گفت: باید بحران و بلای کرونا را به‌عنوان نعمت دیده و تلاش کنیم از قِبَل آن درس‌های مهمی برای آینده خود و جامعه بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مربیان طرح شجره طیبه صالحین، با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری به جوانان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در توصیه‌های اخیر خود به جوانان فرمودند: خودسازی فراموش نشود و از خودسازی غفلت نکنید و خودتان را با اصول و ارزش‌های اسلامی و دینی تربیت کنید.

وی افزود: بر این اساس باید تقویت مبانی اعتقادی و تلاش برای خودسازی در جوانان از اولویت‌ها و رویکردهای اصلی مربیان طرح شجره طیبه صالحین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رسالت شجره طیبه صالحین این است که ریشه‌های اعتقادی را مستحکم می‌کند تا درخت شخصیت انسان‌ها بارور شود.

وی اظهار کرد: نقش استادیاران و سرمربیان در جلسات حلقه‌های صالحین باید طوری باشد که اعتقادات بچه‌ها محکم و مستحکم شود و برای نیل به این هدف خودسازی که مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به خودسازی جوانان، گفت: هرچه ریشه درخت مستحکم‌تر باشد با آمدن طوفان ممکن هست شاخه‌ای بشکند، اما نمی‌تواند ریشه درخت را دربیاورد، چون ریشه عمق پیدا کرده است و درخت ایمان هم همین‌گونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند ریشه اعتقادی و خودسازی جوانان را مستحکم‌تر کند دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه معروف به دعای مکارم الاخلاق است که مقام معظم رهبری برای تقویت مبانی اعتقادی و خودسازی جوانان، توصیه به خواندن این دعا کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به درس‌های ویروس کرونا، گفت: امام صادق (ع) فرمود: «لَنْ تَکونُوا مُؤْمِنِینَ حَتَّی تَعُدُّوا اَلْبَلاَءَ نِعْمَةً وَ اَلرَّخَاءَ مُصِیبَةً»؛ یعنی هرگز مؤمن نباشید تا اینکه بلا را نعمت و راحتی را مصیبت شمارید، از این‌ رو باید بحران و بلای کرونا را به‌عنوان نعمت دیده و تلاش کنیم از قِبَل آن درس‌های مهمی برای آینده خود و جامعه بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha