شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ساخت و سازها که منجر به تخریب کوهستان می‌شود نباید در دامنه الوند ادامه داشته باشد و حتی اگر نیاز به این کار بود نیز باید با نگاه کارشناسی و در حد ضرورت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار تعدادی از پیشکسوتان کوهنوردی در استان با تأکید بر لزوم حفظ کوهستان الوند، خاطرنشان کرد: اصل موضوع اینکه باید الوند حفظ شود امری بدیهی و روشن است و تردیدی در آن وجود ندارد.

وی الوند را نماد و شناسنامه همدان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر برخورد قاطع با زمین خواری و کوه خواری تأکید کرده‌اند و لذا تصرفات انسانی در محیط زیست باید به اندازه حداقل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ساخت و سازها در دامنه الوند در سال‌های اخیر غیرمعمول است، گفت: ساخت و سازها که منجر به تخریب کوهستان می‌شود نباید در دامنه الوند ادامه داشته باشد و حتی اگر نیاز به این کار بود نیز باید با نگاه کارشناسی و در حد ضرورت صورت گیرد.

وی خواستار ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مطالبه عمومی در این زمینه شد و تأکید کرد: توضیحاتی که توسط افراد و دستگاه‌های مختلف در مورد ساخت و سازهای دامنه الوند مطرح می‌شود باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید از تخریب بیشتر الوند ممانعت شود، ابراز کرد: وضعیت زیست محیطی الوند شرم‌آور و در شأن همدان نیست و لذا سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی فعال در حوزه حفاظت محیط زیست باید ورودی جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha