جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پذیرش حوزه های علمیه

حوزه / مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اسدآباد گفت: در ایام کرونا، طلاب اسدآبادی به صورت جهادی از اولین روزهای شیوع این ویروس منحوس در کنار مردم و برای خدمت رسانی به آنان حضور داشتند و همین اقدامات و کمک‌های مومنانه باعث شد تا مردم اسدآباد علاقه بیشتری نسبت به حوزه و طلاب در ثبت نام امسال پیدا کنند.

حجت الاسلام هادی انتظاری، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اسدآباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، اظهار داشت: از آنجایی که در شهرستان اسدآباد نیازمند تامین نیروهای حوزوی و تبلیغی با استعداد و توانا هستیم، از خانواده‎ها و جوانان عزیز دعوت می‌کنیم تا در این عرصه یاور حوزه‌های علمیه و جز سربازان امام زمان(عج) باشند.

وی افزود: برای رسیدن به یک حوزه ایده‌آل باید از نیروهای با استعداد بهره ببریم و راه دست‌یابی به این مهم نیز تبیین جایگاه حوزه در بین مردم و تبلیغ درست آن در جامعه است.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) تا امروز در جذب داوطلبان موفق بوده است، ابراز کرد: در ایام شیوع کرونا، طلاب اسدآبادی به صورت جهادی از اولین روزهای شیوع این ویروس منحوس در کنار مردم و برای خدمت رسانی به آنان حضور داشتند و همین اقدامات و کمک‌های مومنانه باعث شد تا مردم اسدآباد علاقه بیشتری نسبت به حوزه و طلاب پیدا کنند.

وی اظهار کرد: این خدمت رسانی‌ها نه تنها برای خود طلاب آموزش اخلاق عملی، ایثار و از خودگذشتگی بود، بلکه برای مردم نیز دارای جذابیت بود و با مشاهده حضور طلاب در خط مقدم مبارزه با کرونا، نگاه بهتری نسبت به حوزه پیدا کردند و با ظرفیت‌های آن آشنا شدند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اسدآباد به تشریح اقدامات صورت گرفته برای جذب طلاب پرداخت و گفت: حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از طریق بنیاد فضل که به نام شهیدان رستمی نیز نامگذاری شده است از سال گذشته شروع به کمک‌های معنوی، فکری و مادی در بحث پیشرفت حوزه و خصوصا ثبت نام‌ها کرده است، که قدم مهمی در تبیین جایگاه حوزه و پیشرفت حوزه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با حوزه‌ها آشنا شوند، عنوان کرد: عدم شناخت درست مردم از حوزه در کنار تبلیغ‌های ناجوانمردانه دشمنان و حمله علیه حوزه‌ها، از جمله عواملی است که باید برای آن فکر اساسی کرد و یکی از این راه حل‌ها حضور جوانان در حوزه و آشنایی آنها با حوزه است.

حجت الاسلام انتظاری خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) در راستای جذب طلاب مستعد و توانا، با همکاری سپاه و بسیج با حضور در حلقات صالحین و همچنین ارتباط گیری با سرگروهان حلقات صالحین، اعضا را با حوزه آشنا کرده است.

وی با بیان اینکه در اطلاع رسانی به جامعه هدف، همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به میدان آمده‌اند، مطرح کرد: آموزش و پرورش نیز از آنجایی که به دلیل شرایط موجود، مدارس تعطیل هستند هم در پیام رسان شاد و هم با ارسال پیامک، دانش آموزان و اولیای آن‌ها را با حوزه آشنا و از زمان ثبت‌نام مطلع کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) اسدآباد با اشاره به برگزاری نماز جمعه در این شهرستان بعد از حدود سه ماه، گفت: امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه خود برای تبلیغ پذیرش حوزه قاطعانه به میدان آمد و در کنار حجت الاسلام حسینی مجد نیز، طلاب و روحانیون طرح هجرت و مبلغان مستقر در سطح شهرستان در این ایام در حال تبلیغ می‌باشند.

وی در پایان با اشاره به نحوه پذیرش در این مدرسه، عنوان کرد: دانش آموزان هفتم، هشتم و نهم می‌توانند با ثبت نام در سامانه در https://paziresh.ismc.ir و انتخاب مدرسه صاحب الزمان، در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد به ادامه تحصیل بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha