سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر قالیباف

حوزه/ دکتر محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رأی منتخبان ملت به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، منتخبان ملت امروز پنج شنبه ۸ خرداد، در نشست دومین علنی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف را با ۲۳۰ رأی به عنوان رئیس اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۶۴ رأی انتخاب کردند.

سیدمصطفی میرسلیم و فریدون عباسی دوانی نیز به عنوان کاندیدای ریاست مجلس موفق به کسب ۱۲ و ۱۷ رای شدند.

نواب اول و دوم رئیس

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰۸ رأی و علی نیکزاد با ۱۹۶ رأی  از مجموع ۲۷۴ رأی مبهارستان نشین ها، به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس یازدهم انتخاب شدند.

دبیران هیئت رئیسه مجلس یازدهم

از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای اجلاسیه اول مجلس یازدهم، سیدناصر موسوی لارگانی با ۱۷۱ رأی، احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۴۹ رأی، روح الله متفکر آزاد با ۱۴۸ رأی، علی کریمی با ۱۲۷ رأی و محسن دهنوی با ۱۱۹ رأی از مجموع ۲۷۲ رأی مأخوذه به‌ عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند

 ناظران هیئت رئیسه

آراء اخذ شده ۲۶۸ رأی و بر اساس رأی نمایندگان محمدحسین فرهنگی با ۱۶۷ رأی، علیرضا سلیمی با ۱۲۹ رأی و محسن پیرهادی با ۱۲۸ رأی به عنوان ناظران هیئت رئیسه برای سال اول مجلس یازدهم انتخاب شدند.

مراسم تحلیف

هیئت رئیسه مجلس یازدهم پس از اخذ رأی منتخبان ملت، با استقرار در جایگاه، مراسم تحلیف را انجام دادند.

متن سوگند هیئت رئیسه به شرح زیر است:

«من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    با آروزی موفقیت روز افزون سردار انشا... در تحقق فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی موفق و پیروز باشی.