جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و علل قیام ۱۵ خرداد را برای طلاب جوان را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در نشست معاونین و اساتید حوزه علمیه، اظهار داشت: در آستانه دو واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی هستیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از این وقایع، رحلت جانگداز امام خمینی(ره) است که این روز نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه آزادگان جهان روز سوگ و ماتم است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: روز دیگر، سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ملت ایران علیه نظام ستم شاهی است، روزی که پایه ها و ستون های تشکیل یک حکومت دینی و اسلامی در این کشور را بنیان نهاد.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هر دوی این ایام برای همه ملت ایران مهم، سرنوشت ساز و عبرت آموز است. از سویی امام خمینی(ره) در کسوت یک فرد حوزوی توانستند پایه های ۲۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی را درهم بکوبند که این کار کمی نیست و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: همچنین قیام ۱۵ خرداد ملت ایران را باید سرچشمه این انقلاب و اگر فرا نگاه کنیم، سرچشمه تغییرات در سطح منطقه و جهان است.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم های این دو روز بزرگ باید با شکوه خاصی برگزار شود، عنوان کرد: از حوزویان، طلاب و روحانیون که خود از بانیان این انقلاب مردمی و دینی بوده و هستند درخواست می کنیم که برنامه هایی ویژه و کاربردی برای تبیین این ایام خاص داشته باشند.

دریایی افزود: از یک سو باید شخصیت دینی، سیاسی، فرهنگی و... امام راحل برای طلاب جوان واکاوی شود و نیز اینکه ریشه ها و علل پاگیری قیام خونین ملت ایران در ۱۵ خرداد ۴۲ به خوبی تحلیل و تفسیر گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha