سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قاضی زاده هاشمی - نائب اول مجلس

حوزه/ قاضی زاده هاشمی گفت: در این ایام که اقتصادمان با سوء مدیریت، دستخوش نوسانات دلار شده در سیاست نیز همانند مشکلات اقتصادی با دیپلماسی لبخند به دشمن، دچار نوساناتی شده ایم. ضرورت دارد مجلس انقلابی و جهادی یازدهم حد و مرز «دیپلماسی لبخند» را تعیین کند تا در دقیقه نود شاهد گل بخودی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی به اظهارات محمدجواد ظریف درباره پیام ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: در این ایام که اقتصادمان با سوء مدیریت، دستخوش نوسانات دلار شده در سیاست نیز همانند مشکلات اقتصادی با دیپلماسی لبخند به دشمن، دچار نوساناتی شده ایم که دورنمای ثابت و قابل اطمینانی برای برآورد هزینه از عزت و آبروی نظام مقتدر جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی در یادداشت خود آورده است: ضرورت دارد مجلس انقلابی و جهادی یازدهم به هر دو مورد رسیدگی و آن را قانونمند و با توجه به آیات قرآن کریم و رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و با لحاظ موقعیت برتر و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ضعف روز افزون آمریکای جنایتکار، حد و مرز دیپلماسی لبخند را هم تعیین کند تا در دقیقه نود شاهد گل به خودی نباشیم.

متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید:

«وَ لا تهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران -۱۳۹)

و سست نشوید و غمگین مگردید، و شما برترید، اگر ایمان داشته باشید.»

این آیه شریفه دلالت بر لزوم ایستادگی در مقابل دشمنان دارد و برتری بر دشمن را نتیجه مقاومت و ایستادگی معرفی می‌کند. نه نتیجه وادادگیِ خفت بار، چرا که مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و کفار تصمیم و روشی راهبردی در عرصه روابط خارجی، در نظام اسلامی است.

در آیه دیگری می‌فرماید: «وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکمْ کیْدُهُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما یعْمَلُونَ مُحِیطٌ (آل عمران -۱۲۰) اگر در برابر کینه توزی‌های آنان (دشمن) استقامت کنید و متقی و خویشتندار باشید، آنان نمی‌توانند به وسیله نقشه‌های خائنانه خود به شما صدمه‌ای وارد کنند، زیرا خداوند به آنچه می‌کنید کاملاً احاطه (علمی) دارد.

۱- شما هم عمال آمریکایید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت آمریکا دستور می‌گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می‌کند. (صحیفه امام خمینی ره جلد ۱۳- صفحه ۷۶)

۲- هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می‌آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‌نشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقب تر می‌نشیند، یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‌آید، یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‌رود. این سنت الهی است. (صحیفه امام خمینی ره جلد- ۱۰- صفحه- ۱۳۰)

فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که این روزها در صدر اخبار قرار دارد، اما معظم له در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز فرمودند: چهار دهه تجربه فعالیت بین المللی به ما نشان می‌دهد که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در مقابل آنها است؛ تسلیم شدن در مقابل زورگویی‌های قدرت‌های زورگو ملت‌ها و کشورها را بیچاره می‌کند، راه‌های پیشرفت آنها را به معنای واقعی کلمه مسدود می‌کند، آنها را از ارزش‌های انسانی دور می‌کند، هزینه‌های سنگینی دارد.

ما، به توفیق الهی و به حول وقوّه الهی، با استکبار و با نظام سلطه از سر تسلیم وارد نشدیم، تسلیم نشدیم، با آنها بر سر خواسته‌های آنها سازش نکردیم و امروز از دیروز تواناتر و قدرتمندتریم؛ امکانات مان امروز از دیروز خیلی بیشتر است. ایستاده ایم در مقابل آنها؛ تسلیم آنها هم نشده ایم. این یک تجربۀ بسیار مهمّی است. البته، در این راه، شهدایی داشته ایم، فداکارانی داشته ایم، شخصیّت های ارزشمند و برجسته ای را از دست داده ایم. لکن نظام جمهوری اسلامی پیشرفت کرده است، حرکت کرده است، شعارهای خود را برجسته‌تر کرده است. (۱۲ مردادماه ۱۳۹۶)

وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی: در این ایام که اقتصادمان (با سو مدیریت، دستخوش نوسانات دلار شده) در سیاست نیز همانند مشکلات اقتصادی با دیپلماسی لبخند به دشمن، دچار نوساناتی شده ایم که دورنمای ثابت و قابل اطمینانی برای برآورد هزینه از عزت و آبروی نظام مقتدر جمهوری اسلامی وجود ندارد ولذا ضرورت دارد مجلس انقلابی و جهادی یازدهم به هردو مورد رسیدگی وآن‌را قانونمند و با توجه به آیات قرآن کریم و رهنمون‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و با لحاظ موقعیت برتر و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ضعف روز افزون آمریکای جنایتکار، حد و مرز دیپلماسی لبخند را هم تعیین نماید، تا (در دقیقه نود) شاهد گل بخودی نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha