جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری- امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: نمایندگان مجلس باید با نظارت جدی خود جلوی نفوذ فساد را بگیرند و نباید فقط از قوه‌قضائیه انتظار داشته باشیم که با فساد مبارزه کند.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به وظایف مهم مجلس در قبال مردم، اظهار داشت: مجلس یکی از قوای مهم کشور است که امام خمینی(ره) از آن به عنوان در رأس امور بودن یاد کردند و رهبر معظم انقلاب هم در پیام اخیر خودشان به مجلس یازدهم به این مسئله تاکید کردند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده شده است که وقتی مجلس و نمایندگان مجلس از اختیارات قانونی و نظارتی خود به درستی استفاده کرده‌اند ثمربخش بوده است و هر کجا مجلس اهل بده و بستان سیاسی و مالی بوده و بجای در نظر گرفتن منافع عمومی و منافع نظام با دولت‌ها و وزرا وارد بده و بستان شده‌اند، به کشور آسیب وارد شده است و نمایندگان مجلس یازدهم باید این مسئله را مورد توجه جدی قرار دهند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: مجلس دهم را می‌توان یکی از مجالس ضعیف در طول تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد که هم در بُعد سیاست خارجی و هم در بُعد مسائل سیاسی و اقتصادی کشور عملکرد قابل دفاعی نداشته است و برخی از نمایندگان آن اذعان کردند که در استیضاح وزرا وارد بده و بستان‌های مالی و سیاسی شدند و این باعث تاسف است.

وی با بیان این‌که نظارت بر عملکرد دولت و گزارش آن به مردم از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس است، گفت: نماینده مردم حق ندارد وکیل‌الدوله بشود، البته دولت هم مال مردم است اما اگر یک نماینده‌ای بجای وکالت مردم به دولت تمایل داشته باشد نمی‌تواند با سوء مدیریت‌ها در بدنه دولت مبارزه کند.

مجلس یازدهم نباید اجازه دهد عده‌ای در داخل به آمریکا چراغ سبز نشان دهند

حجت الاسلام برادری عنوان داشت: باید نمایندگان مجلس با برنامه‌های دقیق عزت ملی را حفظ کنند و نباید اجازه بدهند عده‌ای در داخل به روی جنایات غرب چشم ببندند و مدام از مذاکره با دشمن حرف بزنند، و متاسفانه اخیرا باز هم شاهد این بودیم که برخی از مسئولین کشور علیرغم اینکه بارها از سوی دولت آمریکا درباره برجام و مذاکره با غرب مورد تحقیر قرار گرفته‌اند، دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند و مجلس یازدهم نباید اجازه بدهد عده‌ای عزت ملی مردم ایران و حریت و آزادی نظام اسلامی را زیر سؤال برده و خدشه‌دار کنند.

وی ادامه داد: مجلس باید هوشیار باشد و به چراغ سبزهایی که عده‌ای در داخل کشور به غرب و دشمنان می‌دهند واکنش مناسب دهد، چرا که آمریکا در طول تاریخ نشان داده است که جز ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی ایران هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند.

امام جمعه تکاب بیان داشت: نمایندگان مجلس باید با نظارت جدی خود جلوی نفوذ فساد به دولت را بگیرند و نباید فقط از قوه‌قضاییه انتظار داشته باشیم که با فساد مبارزه کند بلکه نمایندگان مجلس هم باید با نظارت جدی خود جلوی فساد را در دولت بگیرند و وقتی نامزد مجلس توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شود نباید اجازه داده بشود در مناصب کلیدی و تاثیرگذار کشور وارد شود، چطور می‌شود فردی در مجلس که بین 280 نماینده یک رای دارد برای نظام مضر است اما همین فرد اگر معاون وزیر، استاندار و یا در دیگر مناصبی که به تصمیمات فردی نیازمند است، وارد بشود مفید خواهد بود؟ مجلس باید با این موارد برخورد کند تا شاهد فساد نباشیم.

در معدن طلاب زرشوران حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود

وی افزود: بر ساس قانون نمایندگان باید در همه مسائل عمومی کشور اظهارنظر کنند و نباید خود را به شهر و حوزه انتخابیه خود محدود کنند و در استان آذربایجان‌غربی هم برخی گلوگاه‌هایی وجود دارند که از نظارت به دور مانده‌ و فسادزا هستند که به عنوان نمونه می‌توان به معدن طلای زرشوران تکاب اشاره کرد که در آن حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود و در این سال‌های اخیر هم ده‌ها کیلو طلا در آن ناپدید شده است.

حجت الاسلام برادری گفت: بده و بستان‌های سیاسی مانع نظارت جدی بر عملکرد دولت می‌شود و امروزه خودروسازان با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به مردم فشار می‌آورند و مجلس باید با نظارت جدی جلوی این کار را بگیرد.

ترکیه به دلیل همکاری با داعش مجرم است

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر کشور ترکیه در مورد وجود تروریست در خاک ایران، گفت: هر کشوری و هر مسئولی در کشورهای دیگر حق اظهارنظر در مورد جمهوری اسلامی ایران را ندارد و نمایندگان مجلس در استان و دولت محترم باید جواب کوبنده به وزیر ترکیه بدهند، سکوت مسئولین کشور در اظهارنظر دشمنان نظام در مسئله کرونا کار را به جایی رسانده است که دولت ترکیه که به دلیل تربیت ترویست‌ها و همکاری با داعش در قتل عام مردم سوریه و به شهادت رساندن مدافعین حرم؛ مجرم است اظهار نظر می‌کند که در خاک ایران تروریست وجود دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha