جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که شرکت‌های دولتی تبدیل به حیاط خلوت شده‌اند، گفت: مجلس یازدهم تنظیم ساختار برنامه‌وبودجه کشور را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس یازدهم میزان توقعات در کشور را از خودش بالابرده و باید در مسیر تحقق این توقعات گام بردارد.

وی به اولویت‌های مجلس یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین مسئله کشور تنظیم ساختار برنامه‌وبودجه کشور است که اگر ساماندهی در بودجه‌ای کشور محقق شود ظرفیت‌های مخفی بسیاری آشکار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالک افزود: شرکت‌های دولتی تبدیل به حیاط خلوت شده‌اند که اگر این شرکت‌ها در این مسیر آشکارسازی شوند به‌طوری‌که درآمد و هزینه آن‌ها مشخص شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی به اولویت‌های دیگر مجلس یازدهم اشاره کرد و ابراز داشت: رسیدگی به معیشت و رفاه مردم موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار باشد و به‌عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالک افزود: پالایش قوانین و به‌روز کردن آن‌ها در شرایط فعلی نیز می‌تواند اثرات خوبی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: بیکاری و ازدواج جوانان دو نکته کلیدی دیگری است که باید در اولویت کارها باشد علاوه بر این در مسائل فرهنگی باید به بی‌بندوباری و ولنگاری فرهنگی توجه ویژه‌ای شود و همه دستگاه‌ها فرهنگی به‌خصوص وزارت ارشاد باید در این زمینه پاسخگو شوند.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌های اقتصادی نیز ابراز داشت: در بحث اقتصاد و فرهنگ باید به ۲۴ ماده اقتصاد مقاومتی توجه شود و علاوه بر این بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند تا درزمینهٔ اقتصادی نیز بتوان گشایش‌هایی را حاصل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha