سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حمید کمالی اردکانی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان اردکان

حوزه/ کارشناس نشست بصیرتی بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران اردکان یکی از راهکارهای مقابله با نفوذ اندیشه های بیگانه در انقلاب اسلامی را عرضه صحیح اندیشه های نهضت امام خمینی(ره) به زبان روز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام حمید کمالی در نشست مجازی و بصیرتی طلاب و اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران شهرستان اردکان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از نهضت های اسلامی و دارای پایه های قوی و با پشتوانه فکری و اندیشه ای اسلامی است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی  برگرفته از کتاب و سنت است و ما نباید فکر کنیم این انقلاب یک استثناء است و آسیب و آفتی آن را تهدید نمی کند.

کارشناس این نشست بصیرتی، اولین آفت یک نهضت را نفوذ اندیشه های بیگانه دانست و افزود: این نفوذ از طریق دشمن با وارد کردن افکار نادرست صورت می گیرد.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: برخی از روی جهل و ناآشنایی مجذوب یک سلسله نظریات و اندیشه های غیراسلامی شده اند و با عرضه آن به جامعه اسلامی، به حربه نفوذ، کمک کرده اند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با آفت نفوذ اندیشه های بیگانه در انقلاب باید اندیشه های نهضت زا جمله اندیشه های بلند امام خیمنی(ره) را در همه زمینه ها با زبان روز به صورت صحیح به جامعه عرضه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان از دیگر آفات یک نهضت و انقلاب را «تجدد گرایی افراطی»، «ناتمام گذاشتن نهضت» ، «رخنه فرصت طلبان»، «ابهام طرح های آینده» و «عدم اخلاص» برشمرد.

این نشست با حضور جمعی از طلاب و اساتید دو مدرسه علمیه شهرستان اردکان از جمله حضرت زهرا(س) شهر احمدآباد و فاطمه الزهرا(س) شهر اردکان به صورت مجازی همراه با مسابقه فرهنگی از مطالب ارائه شده در سخنرانی و اهدای جایزه به برگزیدگان برگزار شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha