جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار رضایی ، فرمانده مرزبانی ناجا

حوزه/ جانشین فرمانده ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید صرفا در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در گفت و گویی اظهار داشت: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.

وی با اشاره به موضوع سرقت در جامعه، افزود: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به صورت ویژه در آن بازنگری صورت پذیرد و همه مولفه های انتظامی توسط نهادهای مربوطه رعایت شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلاءها و ضعف های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد و بایستی قوانین و مقررات متناسب سازی شود که این موضوع از مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.

سردار رضایی گفت: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه به سرقت به صورت جدی برقرار و قرارگاه های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح های غیر مجاز، مقابله با قاچاق و مقابله با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.

جانشین فرمانده ناجا مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می شود، بایستی مجازات به گونه ای باشد که بازدارنده باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده اند که باید انسداد مرزها صورت پذیرد که در سال های گذشته بخشی از آن ها انجام گرفت ولی کامل نشده و نیاز به اعتبارات و ساز و کارهای لازم دارد.

سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید صرفا" در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است؛ در این راستا دولت و ملت های کشورهای غربی باید ممنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.

وی گفت: طی سال جاری در سطح کشور بالغ بر ۳۰۰ تن مواد مخدر کشف شده که  سهم استان فارس ۱۳ تن است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه های مختلف اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص کالای قاچاق گفت: در سال جاری و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال "جهش تولید"، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سردار رضایی افزود: استان فارس به عنوان یک استان شهید پرور با بیش از ۱۴ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی را داشته و نیروی انتظامی نیز در این استان سرمایه گذاری جدی انجام داده است.

وی با بیان اینکه طبق مولفه ها و  ارزیابی های صورت گرفته هماهنگی بین بخشی بسیار خوبی در حوزه های مختلف استان فارس برقرار است، گفت: این هماهنگی ایجاد شده، حق مردم وارسته و مومن استان فارس است .

سردار رضایی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب های اقتصادی کشور و در مسیر  تردد های ترانزیتی قرار دارد، افزود: در سطح استان فارس به ویژه در سال های اخیر، امنیت بسیار خوبی برقرار شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha