پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار اشتری

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با خانواده شهدای هواناجا گفت: از فرهنگ، سیره و منش شهدا فاصله نگیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار «حسین اشتری»، فرمانده نیروی انتظامی امروز با خانواده های شهیدان سرگرد استاد خلبان «علی عیدی» و سروان خلبان یکم »امیر اسلامی ملکی» دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده ناجا در این دیدار، اظهار داشت: سخن گفتن در جمع خانواده شهدا سخت است، چرا که هر حرفی را که مطرح کنیم شما خانواده های شهدا آن را عمل کرده اید و همه ما با هر سلیقه‌ای که در کشور زندگی می‌کنیم اگر ذره‌ای انصاف داشته باشیم خودمان را مدیون یکایک شما می‌دانیم.

وی افزود: امروز زندگی مادی و معنوی همه ملت مدیون خون فرزندان؛ همسران و پدران شماست و همه باید قدر دان این نعمت باشیم؛ شکر این نعمت این است که اجازه ندهیم در مسیر شهدا خدشه ای وارد شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امام راحل با مجاهدت ملت،جمهوری اسلامی را بر خلاف جریانات شرق و غرب که در آن زمان در دنیا حاکم بود به ارمغان آوردند و گفتند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر! و این یعنی اساس فلسفه اسلام حکومت و سیاست است. جمهوری اسلامی ایران، حکومت و نظامی  مبتنی بر قرآن، فرهنگ اهل بیت و سنت های الهی است.نظام  ما باعث احیای اسلام در این مقطع زمانی شد و از طرفی هم موجب عزت مسلمانان در جهان شد که این هم به برکت خون شهدای گرانقدر ما و زحمات جانبازان ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز از ویژگی ها و برکات انقلاب اسلامی به حساب می آید اجر و ثوابش برای شما خانواده شهدا است،گفت: اگر می گوییم قدردان شهدا باشیم باید باورها و وظایفی که در نظام اسلامی به دوش ما هست را به درستی انجام بدهیم و این با حرف و شعار درست نمی شود و باید به آنها عمل کنیم.

سردار اشتری تصریح کرد: این سخت است که به وظایف خود درست عمل کنیم ولی باید بدانیم که راه ما درست است و منطبق بر سنت‌های الهی است و پیروزی ما در آن قطعی است. حرکت ما خلاف نظام سلطه است بنابراین سختی های زیادی هم در این مسیر داریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نظام سلطه حرفش این است که اگر می‌خواهید قوی‌تر شوید با ما باشید، ما چه می‌گوییم؟ ما می‌گوییم تا قوی‌تر نشویم شما ما را به رسمیت نمی‌شناسید! امام راحل و شهدای ما و ملت ایران این راه را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: ما راهی را انتخاب کردیم خارج از نظام سلطه؛ برای همین است که رهبری انقلاب فرمودند باید قوی شویم. بنابراین اگر کسی مدعی است که راه شهدا را پیش گرفته است باید بتواند که کشور را قوی کند.کشور ما کی قوی می شود؟ وقتی یکایک مردم و خانواده های ما قوی شوند. این یعنی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دیگر موارد قوی بشویم.

سردار اشتری با بیان اینکه از فرهنگ، سیره و منش شهدا فاصله نگیریم، گفت: ان‌شاءالله در زندگی خود لحظه‌ای دست از گام برداشتن در مسیر امام، شهدا، خواسته رهبری و خدمت به مردم برنداریم، اگر با فرهنگ برخاسته از فرهنگ قرآنی و با همان روحیه‌ای که انقلاب کردیم و شهدای ما داشتند، در مسیر حرکت کنیم، می‌توانیم  به سعادت در دنیا و آخرت دست یابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha