جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار قاسم رضایی

حوزه/ جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه رقابت در ایثارگری در میان مرزبانان موج می زند، گفت: روح حاکم بر مرز و مرزبانی؛ فرهنگ ولایتمداری، دفاع مقدس و ایثار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار قاسم رضایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم امن جمهوری اسلامی ایران و شهیدان عرصه نظم و امنیت به ویژه شهدای مرزبانی را گرامی می داریم و برای فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر توام با سلامت داریم.

وی افزود: خداوند را برای حضور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم و باید بگویم به برکت وجود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در سایه این علمدار از همه نعمات بهره مندیم و  ان شاءالله همه عاقبت به خیر شویم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مسئولیت در دستان ما امانت است ، ادامه داد: خرداد سال 93 ، مسئولیت فرماندهی مرزبانی ناجا به عنوان امانتی به بنده سپرده شد و در طول این مدت پیرو تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تقویت مرزبانی» حرکت کردیم و ان شاء الله که خداوند از ما راضی و خشنود باشد.

سردار رضایی با اشاره به گذشت 70 ماه از ایفای نقش به عنوان فرمانده مرزبانی ناجا، خاطر نشان کرد: این دوران، از بهترین روزهای زندگیم بود چرا که روح حاکم بر مرز و مرزبانی؛ فرهنگ ولایت مداری، دفاع مقدس و ایثار است.

وی با بیان اینکه رقابت در ایثارگری میان مرزبانان موج می زند، تاکید کرد: روحیه و فرهنگ دفاع مقدس در مرزها جاری و ساری است و مرزبانان برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم در تلاش اند از یکدیگر پیشی بگیرند.

جانشین فرمانده ناجا، ادامه داد: چهار عنصر «ایمان به خدا، احترام، انضباط و ادب» و اصل سوم «آگاهی، اطلاعات، دانستنی ها و مهارت ها» و اصل چهارم «اقتدار» را در مرزبانی دنبال کردیم.

سردار رضایی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: ناجا به جهت وظایف و مسئولیت سنگینی که در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، مقدس است؛ این نیروی مسئولیت خطیر تامین امنیت را از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها و روستاها را عهده دار می شود و این وظیفه خطیر به ناجا قداست خاصی بخشیده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ماموریت های نظامی، انتظامی و دفاعی مرزبانی تصریح کرد: از حمایت های بی دریغ سردارحسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و هیئت رئیسه ناجا از مرز و مرزبانی قدردانی ویژه ای دارم؛ انصافا مرزبانی همواره به لحاظ پشتیبانی های مختلف اعم از جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد، تزریق و تخصیص تجهیزات، اعتبارات و ... مورد توجه و عنایت ویژه سردار اشتری قرار گرفته است.

سردار رضایی اضافه کرد: فرمانده نیروی انتظامی در امر آموزش مستمر نیروها توجه و تاکید ویژه ای داشته و دارند و در این میان تمرکز در آموزش مرزبانان و ارتقاء مهارت آنان مورد تاکید و حمایت سردار اشتری بوده است.

وی ادامه داد: انسجام مدیریتی و تخصصی در مرزبانی حاکم است و امروز جهت گیری های مرزبانی ناشی از رویکرد تجربه، تعقل و تاکتیک است و همان گونه که  برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تلاش می کنیم در جهت محقق شدن مرزبان در تراز انقلاب نیز حرکت و اقدام می کنیم.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به تصویب طرح جامع مرزبانی، خاطر نشان کرد: امروز مرزبانی این مدال افتخار را دارد که مدافع حریم امن جمهوری اسلامی ایران باشد و از طرفی نیروی انتظامی این مدال و افتخار را داراست که طرح جامع مرزبانی به تصویب فرماندهی معزز کل قوا رسیده است و در جهت شاخصه ها و اولویت های این طرح جامع حرکت و اقدام می کنیم.

سردار رضایی با اشاره به نقش خانواده های مرزبانان در کسب موفقیت های مرزبانی، خاطر نشان کرد: به سهم خود از تک تک خانواده های مرزبانان غیور و ایثارگر تشکر می کنم و باید بگویم همواره خود را مدیون ایثارگری ها و صبوری های این خانواده ها می دانم.

جانشین فرمانده ناجا با قدردانی از همه کسانی که پشتیبان و حامی ماموریت های مرزبانی بودند، اظهار داشت: جز با حمایت های معنوی و راهبردی فرماندهی معزز کل قوا  به این موفقیت ها دست نمی یافتیم از طرفی دستاوردهایمان مدیون خون کسانی است که در راه صیانت از مرز و کشور جان عزیز خود را فدا کردند؛ مدیون شهدا هستیم و ان شاء الله خداوند عاقبت ما را هم ختم به شهادت کند.

گفتنی است، در این مراسم ضمن تقدیر از سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا و فرمانده سابق مرزبانی، سردار احمدعلی گودرزی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی نیروی انتظامی معارفه شد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha