پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نیروی انتظامی

حوزه/ جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور بر لزوم افزایش هزینه جرم تأکید کرد و گفت: پیرامون هزینه جرم، باید به این مطلب اشاره کرد که در کشور ما هزینه آن کم است، به همین دلیل وقوع جرم زیاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سردار قاسم رضایی، عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، با اشاره به اینکه  ما در کشور ایران حول محور ولایت زندگی می کنیم، اظهار داشت: زندگی ما وابسته به نگاه بلند ولی فقیه است.

وی در ادامه اضافه کرد: کشور ایران یک کشور اسلامی است و معمار کبیر انقلاب براساس چینشی که انجام داده اند از نماینده های ولی فقیه در هر منطقه ای بهره مند هستیم که تسکین گاه محسوب می شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کشور ایران پس از انقلاب اسلامی، آرمان عمیقی دارد که همه حول آن محور حرکت می کند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی  یکی از مولفه های مؤثر در بحث حفظ امنیت در کشور است، به تعبیر بزرگان مسئول امنیت داخل کشور قوای انظامی است، این قوا از مردم، برای مردم و خادم مردم است، و امروز روح حاکم بر قوای انتظامی روح مجاهدتی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه خیلی از کشور ها با وضعیت دولت ها پیش می روند، اما امروز قوای انتظامی در کشور برنامه های خود را با آرمان انقلاب تنظیم می کند، عنوان کرد: ما خادمان ملت هستیم و کاملا برنامه های خود را با نفس ولایت تنظیم می کنیم، هرچه اراده ولایت باشد ما آن را انجام می دهیم، بر ما قانون اجرایی همین تبعیت محض از ولایت است، در مرز ها، راه ها و جاده ها این مسیر طی می شود و جهت گیری انقلابی اتخاذ شده است.

سردار رضایی مطرح کرد: در ۴۰ سال گذشته با عنوان گام اول انقلاب این مسیر به خوبی طی شد و در گام دوم انقلاب که در بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیش می رود، نیروی انتظامی نیز خود را با این وضعیت پیش می برد.

وی بیان داشت: در گام دوم انقلاب نیروی انتظامی هیئت های اندیشه ورزی را تشکیل داده است آنچه که بررسی ها نشان می دهد این بوده که مطالبات مردم به حق است، رضایتمندی مردم اهداف جدی نیروی انتظامی است، اما بررسی ها مجددا نشان می دهد که برخی مطالبات حبابی را شکل داده که نارضایتی هایی را نیز به دنبال دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: فرمولی که اکنون به طور نسبی می توان برای توان ما نسبت به این ماموریت گسترده ای که در کشور بوده، ترسیم کرد ۶۰ است، هیچ سازمانی در کشور به اندازه نیروی انتظامی ماموریت ندارد، لذا اینگونه شده است که اگر توان نیروی انتظامی ۶۰ است، باید با توان ۱۲۰ فعالیت کرد. همچنین توقعات نیز بر روی ۲۰۰ است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات باید مدیریت شود، تاکید کرد: درست است کشف بیش از ۹۰ درصد در اختیار نیروی انظامی بوده اما در وقوع نیرو انتظامی کمتر از ۱۰ درصد نقش دارد.

سردار رضایی بیان کرد: در گام دوم انقلاب، نیروی انتظامی بعد از علما مرجع امنیت و آرمش مردم است، لذا دست یاری به علما دراز می کنیم، همچنین در گام دوم انقلاب انتظار داریم همه با هم در بخش آرامش مردم گام های موثری برداریم.

وی بر افزایش هزینه جرم تاکید کرد و ابراز داشت: پیرامون هزینه جرم، باید به این مطلب اشاره کرد که در کشور ما هزینه آن کم است، به همین دلیل نیز وقوع جرم زیاد است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتظار مردم و ما به عنوان سخنگوی مردم از مجلس یازدهم این است که وظیفه خود در رضایتمندی مردم را بالا ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha