پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لبنان

حوزه/ سید رضا صدر الحسینی گفت: به نظر می رسد آلمانی ها با دستور صهیونیسم بین الملل و آمریکا به دنبال اجماعی اروپایی علیه حزب الله لبنان باشند و گفت و گوهایی هم در همین راستا با فرانسوی ها و انگلیسی ها انجام داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، چند روز پیش دولت آلمان در ادامه و تکمیل اقدامات جنایتکارانه خود در همکاری با دولت های تروریست جهان از زمان دولت صدام گرفته تا حمایت نظامی از ائتلاف متجاوز سعودی، اقدام به قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریستی کرده است.این درحالی است که سال گذشته میلادی با فشار صهیونیست‌ها، دولت آلمان بخش نظامی و یا به اصطلاح مقاومت اسلامی، که بخش نظامی حزب‌الله محسوب می‌شود را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده بود و امسال نیز بخش سیاسی و فرهنگی حزب الله را به طور کل در لیست تروریستی قرار داده است.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با سید رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا به گفت وگو پرداخته است. 

همکاری ۴۰۰ شرکت آلمانی با رژیم متجاوز بعث علیه ملت ایران

صدر الحسینی با اشاره به اقدام سخیف دولت آلمان در قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریستی گفت: دولت آلمان باتوجه به سوابق سیاهی که در حمایت از صدام دارد ؛ که حدود ۴۰۰شرکت آلمانی مواد شیمیایی فراوانی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران به رژیم تروریست و آدمکش بعث تحویل دادند و  صدام با کمک آنها فجایع گوناگونی علیه مردم عراق و ایران انجام داد، امروز این کشور مدعی مقابله باترورسیم و حقوق بشر شده و حزب الله را تروریست معرفی کرده که این امر خنده دار است.

وی با بیان اینکه توجه به این نکته حائز اهمیت است، افزود:  در شرایط کنونی آلمانی ها به شدت تحت تاثیر صهیونیسم  داخلی و بین المللی قرار گرفتند؛ و این نیز به دلیل جایگاه ویژه ای است که  آلمان در بین کشورهای اروپایی دارد و متاسفانه آلمان در این رابطه خط شکن قضایا شده و این کار را به عنوان بدعتی در اروپا بر جای گذاشتند.

صدر الحسینی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکایی ها با حزب الله لبنان گفت: آمریکایی ها از سال ها پیش  مسئله تروریست خواندن حزب الله را که در واقع به عنوان مهمترین مدافع مردم و مهمترین کمک کننده دولت و ارتش  لبنان است را مطرح کردند و چنین اقداماتی  از آمریکایی ها بر می آید  و تکلیفشان روشن است. اما مردم زیادی در آلمان و کشورهای اروپایی در مواقع مختلف به حمایت از فلسطین و دفاع از ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی پرداختند و تجمع و راهپیمایی داشته و  شعار سر دادند.

حمله به مسجدی در آلمان در راستای سیاست های زننده این کشور است

وی در این باره تصریح کرد: بعضی از بزرگان و  فرهیختگان آلمانی در برهه ای مسئله هولوکاست را زیر سوال برده بودند و از این رو اقدام اخیر آلمان بسیار زننده است تا جایی که  دیشب به مسجدی در آلمان حمله کردند آن هم با این توهم که آنجا سلاح و مواد شیمیایی وجود دارد و متاسفانه به فضای مسجد و قران و مفاتیح  بی احترامی شده و هیچ چیزی هم که دلالت بر اتهامشان داشته باشد، پیدا نکردند.

آلمان به دنبال اجماعی اروپایی به فرمان صهیونیست ها علیه حزب الله است

کارشناس غرب آسیا خاطر نشان کرد: آلمانی ها به نظر می رسد؛ به دنبال اجماعی اروپایی علیه حزب الله  به دستور صهیونیست بین الملل و آمریکایی ها باشند و گفت و گوهایی هم در همین راستا با فرانسوی ها و انگلیسی ها انجام دادند، که آنها نیز در این رابطه همکاری کنند. اما به نظر می رسد فضای افکار عمومی اروپا که از نزدیک با جنایات صهیونیست ها  حتی در کشورهای  خودشان و کشورهای اروپایی دیگر  و خود آلمان رو برو هستند، این موضوع را قطعا به راحتی نمی پذیرند.

وی با اشاره به اینکه علارغم فشار دولت آمریکا آلمانی ها در این گرداب افتادند، افزود: در حقیقت آلمانی ها پشت سرآمریکایی ها می خواهند به  جریان های مقاومت فشار بیاورند و اقداماتی که اخیرا حزب الله در کمک به دولت لبنان در مقابله با شیوع  بیماری کرونا مثل گند زدایی، مجموعه خدمات اجتماعی حزب الله و همکاری با دولت در مقابله با این بیماری را انجام داده،توجه نکردند.

تروریست خواندن حزب الله با چراغ سبز لابی صهیونیسم در آلمان  

کارشناس غرب آسیا گفت:  آلمانی ها نسبت به این موضوع خود را به غفلت زدند تا جایی که  نتانیاهو بلافاصله پس از این اقدام از دولت آلمان تقدیر و تشکر کرد ؛که این نشان می دهد که لابی صهیونیسم در آلمان این اقدامات را مدیریت می کند .

صدر الحسینی با تاکید بر این نکته که فشار به حزب الله لبنان فشار به مردم لبنان است، افزود: حزب الله، مردم، رئیس جمهور و ارتش مجموعه ای هستند که لبنان را درمقابل تهاجمات گوناگون محفوظ نگه داشتند و اجازه فروپاشی این دولت را ندادند، اما آلمان به جای  حمایت از اقدامات انسان دوستانه حزب الله به عنوان جریان مقاومتی و جریان کمک کار دولت لبنان، متاسفانه این اقدام سخیف را انجام داده و به دنبال اقدامات بعدی در سراسر اروپا هستند و قطعا افکار عمومی این موضوع را به راحتی نمی پذیرند.

گفت وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha