چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الخطیب

حوزه/ شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن قرار گرفتن حزب لله لبنان در لیست تروریسم از سوی آلمان، آن را در نتیجه تسلیم در برابر فشارهای آمریکا و اسرائیل دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن قرار گرفتن حزب لله لبنان در لیست تروریسم از سوی آلمان، آن را در نتیجه تسلیم در برابر فشارهای آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: امیدواریم که دولت آلمان از این تصمیم عقب نشینی کند؛ چرا که این اقدام به روابط لبنان و آلمان که مبتنی بر دوستی و همکاری است، ضرر می رساند.

وی با بیان اینکه ما خواهان تقویت و تحکیم روابط هستیم، افزود: این تصمیم در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی است که علیه ملت فلسطین مرتکب تروریسم می شود و دایره شهرک سازی خود را در اراضی فلسطین توسعه داده، لبنان و سوریه را تهدید و حاکمیت آن را نقض می کند و آخرین این اعمال تروریستی آنها نیز تجاوز به منطقه قنیطره سوریه است که ما به شدّت آن را محکوم می کنیم و آن را دلیلی بر ذات تجاوزکارانه این رژیم و آن را تهدیدی برای امنیت و استقرار منطقه می دانیم.

شیخ خطیب در بخش دیگر سخنان خود، فریاد مردم در برابر گرانی، تورم و احتکار را طبیعی و قابل توجیه دانست و گفت: این نتیجه رنج های مردم و شرایط بسیار سختی است به یک انفجار اجتماعی نزدیک می شود. پدیده احتکار، سوء استفاده و افزایش قیمت ها به صورت سرسام آور گسترش یافته که ما آن را محکوم کرده و از دولت می خواهیم که محتکران و سوء استفاد کنندگان را مجازات کند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی افزود: فساد، غارت اموال، سهمیه بندی و اقدامات ناپسند، حکومتی شکست خورده به وجود آورد که در آن گروهی از سیاستمداران به امانت ملّت خود خیانت کرده و مزدوران به غارت اموال و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم روی آوردند. اکنون مردم در کنار دولت ایستاده و خواهان باز پس گیری اموال به غارت رفته، مجازات آشکار و به دور از حزب گرایی و مذهب گرایی مفسدان و رشوه خواران هستند.

وی تعرض به ارتش و نیرو های امنیتی از سوی برخی نفوذی ها که به دنبال انحراف مطالبات مردمی از مسیر صحیح خود و غرق کردن لبنان در فتنه طایفه ای و مذهبی بودند را محکوم کرد و گفت: ارتش حافظ امنیت تظاهرات کنندگان و ضامن آرامش داخلی، امنیت و استقرار لبنان است.

شیخ خطیب در خصوص تصویب طرح اقتصادی و مالی از سوی دولت گفت: امیدواریم که این طرح منجر به خروج کشور از بحران های مالی و حرکت روند اقتصادی در حمایت از بخش های تولیدی شود و فرصت شغلی جدیدی را به وجود آورده و نقش اقتصاد را در مناطق مختلف لبنان فعال کند.

وی در پایان روز کارگر را تبریک گفت و افزود: امسال وضعیت کارگران با غم و اندوه و رنج های فراوان همراه شد و این به خاطر نبود فرصت شغلی، گسترش بیکاری، کاهش حقوق و بسته شدن هزاران مؤسسه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha