پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آلمان تروریست

حوزه/ نام کشور آلمان برای جبهه مقاومت و کشورهایی که همواره با جنگ های تحمیلی روبرو بودند نام آشنایی است. کشوری که همواره در خط مقدم ارسال تجهیزات شیمیایی و سلاح های جنگی و حتی غیر متعارف به کشورهای متجاوز بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مقامات و مسئولان کشورهای اروپایی و آمریکایی در دهه های اخیر برخلاف ژست های حقوق بشری خود در حمایت از جان انسان ها و تاکید بر اهمیت حفظ حقوق افراد نشان دادند؛ که رهبران همان تروریست های تکفیری و صهیونیستی هستند که برای جان انسان ها هیچ ارزشی قائل نیستند؛ تروریست شمردن حزب الله لبنان از سوی آلمان برگی دیگر از دفتر جنایات آشکار این کشور در حمایت از تروریسم حقیقی محسوب می شود.

 چندی پیش دولت آلمان اعلام کرد؛ که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور ممنوع است و آن را به عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد و از روز یازدهم اردیبهشت حمله به بعضی از مساجد و مراکز فرهنگی در آلمان آغاز شد و بیش از هزار نفر از افرادی که به نوعی با حزب‌الله ارتباط داشتند، دستگیر شدند.

آلمان در صف مقدم ارسال تجهیزات شیمیایی برای صدام

نام کشور آلمان برای جبهه مقاومت و کشورهایی که همواره با جنگ های تحمیلی روبرو بودند، نام آشنایی است. کشوری که همواره در خط مقدم ارسال تجهیزات شیمیایی و سلاح های جنگی و حتی غیر متعارف به کشورهای متجاوز بوده است. چند سال پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، یک موسسه مرتبط با مسائل نظامی خاورمیانه در پاریس با نام «وزینتال» طی گزارش مبسوطی اعلام کرد؛ که از ۲۰۷ شرکت طرف قرارداد با رژیم صدام برای تسلیح شیمیایی ارتش بعثی عراق، ۸۶ شرکت آلمانی بودند.

همچنین در اسفند سال ۱۳۶۵ در میانه‌های جنگ، یک نشریه آلمانی با نام «اشترن» گزارشی از تسلیحات شیمیایی عراق و کارخانه صنایع شیمیایی این کشور در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد، منتشر کرد. کارخانه‌ای به وسعت ۲۵ کیلومترمربع که در آن دو ردیف سیم خاردار بلند نصب شده و به وسیله موشک‌های زمین به هوا محافظت می‌ شد.رژیم صدام در کارخانه مزبور، «گاز خردل»، «تابون» و «سارین» جهت استفاده در جنگ علیه ایران، تولید می‌ کرد. نکته قابل تامل آنکه مواد اولیه و تجهیزات این کارخانه با هزینه تقریبی یک میلیارد مارک از شرکت‌های آلمانی و مشخصا شرکتی با نام «پیلوت پلانت» تهیه شده بود.

در گزارش نشریه آلمانی «اشترن» به این نکته نیز اشاره شده بود که در طول جنگ میان ایران و عراق شرکتی در هامبورگ واقع در شمال آلمان، برای تولید گاز خردل، ماشین‌آلات به بغداد صادر می‌کرد.

آلمان و ارسال سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن

کشور آلمان نه تنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران همکاری جانانه ای در ارسال سلاح های شیمیایی با صدام و رژیم بعث عراق داشت که در جنگ ۵ساله تحمیلی یمن نیز در صف مقدم ارسال سلاح های پیشرفته به ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکایی است.

در همین راستا، یک روزنامه آلمانی تصویب مجوز صادرات تسلیحات آلمانی به کشورهای عضو ائتلاف جنگ با یمن را، رسوایی و اقدامی بی‌شرمانه نامید. روزنامه فرانکفورتر روند شای نوشت: این یک رسوائی است که دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات به عربستان و امارات را تصویب کرده است وچنین رفتار بی شرمانه‌ ای دیگر جایی برای عذرخواهی باقی نمی گذارد. روند شای نوشت، دولت  آلمان با صدور مجوز ارسال تسلیحات به عربستان این اصل اساسی را که بر جمهوری فدرال آلمان نباید به طرف های درگیر جنگ، سلاح بفروشد، نقض کرده است.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در زمان تشکیل این دولت توافق کردند که صادرات سلاح به کشورهای عضو ائتلاف جنگ با یمن متوقف شود.با وجود این، رسانه‌های آلمانی گزارش داده اند که دولت آلمان تعداد زیادی مجوز فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات، صادر کرده است.

همچنین پایگاه آلمانی «ای آر دی» در گزارشی خبر داد که آلمان در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار سلاح به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف جنگی در یمن فروخته است.براساس این گزارش، این حجم از فروش در حالی انجام شده که آلمان از اول سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که به علت بحران انسانی ناشی از جنگ یمن صادرات مهمات نظامی به کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان را متوقف می کند.

به خاک و خون کشیده شدن مردم خاورمیانه با سلاح های آلمانی

البته ارسال سلاح از سوی آلمان به کشورهای درگیر جنگ تنها به رژیم بعث عراق، کشورهای عضو ائتلاف سعودی - آمریکایی محدود نمی شود؛ بلکه کشور آلمان در پرونده لیبی نیز به صورت گسترده به کشورهایی که در این جنگ دخالت کرده‌اند و به آن دامن می‌ زنند، تسلیحات صادر می‌کند. بر اساس گزارش خبرگزاری د.پ.آ، آلمان  بیشترین میزان صادرات آلمان مربوط به سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است که طی آن این کشور ۶.۸۵ میلیارد یورو سلاح به کشورهای مختلف و بیش از همه به کشورهای خاورمیانه فروخت.

آلمان و حزب الله لبنان

اخیرا دولت آلمان، حزب الله لبنان را در لیست تروریستی قرار داده است.البته سال گذشته میلادی با فشار صهیونیست‌ها، دولت آلمان بخش نظامی و یا به اصطلاح مقاومت اسلامی، که بخش نظامی حزب‌الله محسوب می شود را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرد. ولی حاضر نشد بخش سیاسی حزب الله را به عنوان تروریست اعلام کند.و بالاخره امسال آلمان تحت فشارهای سیاسی صهیونیستی بخش سیاسی و فرهنگی حزب الله لبنان را نیز در لیست تروریستی قرار داد.

واسطه گری آلمان بین صهیونیست ها و حزب الله در امر تبادل اسرا 

به گفته دکتر کوشکی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران؛ در رابطه  با اقدام اخیر دولت آلمان در قرار دادن نام حزب الله در لیست سازمان های تروریستی به گذشته نقش واسطه گری آلمان بین صهیونیست ها و حزب الله لبنان اشاره کرد، و گفت: "سرویس مخفی آلمان در طول چندین مبادله‌ ای که حزب‌الله با رژیم صهیونیستی انجام داد نقش پر رنگی داشت. در طی این سالها، اسیرانی که حزب‌الله موفق شده بود از رژیم صهیونیستی بگیرد در قبال  زندانیان لبنانی، عرب و... در چندین نوبت با هم مبادله شدند که آخرین نوبت بر می گردد به بعد از جنگ ۳۳ روزه، که منجر به آزادی شهید سمیر قنطار شد. البته دولت آلمان با توجه به نفوذ جدی صهیونیست‌ها در درون دولت این کشور، یک ارتباط عمیق با این رژیم دارد. اما به هر حال در طول بیست سال گذشته سرویس مخفی آلمان واسطه مبادله های صورت گرفته بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، بوده است.

پیامدهای اقدام شتابزده آلمان در تروریست خواندن حزب الله

از آنجا که مردم و افکار عمومی و فرهیختگان کشورهای اروپایی که از نزدیک با جنایات صهیونیست ها در تجاوز به فلسطین، لبنان و اقدامات غیر بشری آنها آشنا هستند اولین معترضان به این اقدام دولت آلمان خواهند بود.از سوی دیگر جمعیت حدود ۴ میلیونی مسلمان در این کشور و مساجد مسلمانان در طول سال همواره مورد حمله نژاد پرستان قرار می گیرند بعد از اعلام این خبر پلیس آلمان به مساجد و منازل مسلمانان حمله کرد که این اقدامات  فرصتی برای نژاد پرستان آلمانی فراهم  می آورد تا در شرایط مختلف علیه مسلمانان و گروه های حامی حزب الله دست به اقدامات تجاوزکارانه بزنند و این موضوع امنیت داخلی آلمان  را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

همچنین حمایت نتانیاهو و رژیم سعودی از این اقدام به عنوان دو رژیمی که به عنوان حامی تروریست در جهان مشهور هستند، چهره حقیقی و به ظاهر شرافتمند و حامی حقوق بشری آلمان و خصوصا شخص آنگلا مرکل صدر اعظم  این کشور را که با ژست مردمی بودن از جان انسان ها حمایت می کند را بیش از پیش آشکار کرد.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha